Dassen Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Ja, hvorfor ikke? Da blir det ikke for dyrt for de minste lagene, og det går ikke utover føreren at utstyret går i stykker. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 "So Kimi, what happend?" Kimi: "I span". HAha. Iceman ass Intervjuet Natalie Pinkham fra Sky F1 med Kimi: Natlie: "Kimi, what happend?" Kimi: "I span." Natalie: "..a bit of a disaster for you and a few others with the yellow flag.." Kimi: "I don't care what happend to the others.." xD 1 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Ja, hvorfor ikke? Da blir det ikke for dyrt for de minste lagene, og det går ikke utover føreren at utstyret går i stykker. Enig, enig. Men da må de også endre gear-ratio reglene. EDIT: Eller nei. Det må de ikke. Good to go! Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Noen andre som syntes det var merkelig Vettel ikke fikk penalty for å blokkere Alonso? Video her Godt løp i morgen! Lykke til med å stå opp tidlig folkens Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Tapte litt der Alonso ja... Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Det var vell ikke så mye Vettel kunne gjøre kanskje? Men oh my goad.. noen må få rippa den "Behinde the viser"-snutten sendt på Sky F1 HD for to minutter siden. Mange som ikke forstår at "å se biler kjøre rundt og rundt" kan være vanskelig. Formula 1 er verdens mest spennende sport! Så mange variabler som spiller inn. Å ha 1-2 timers post-race-sendinger hvor det analysers forstår jeg veldig godt i Formula 1-sammenheng, men i fotball? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Gratulerer SCUDERIA FERRARI, Felipe Masa og Rob Smedley med vell fortjent 2.plass! Gratulerer SAUBER F1 TEAM, Kamui Kobayashi og Francesco Nenci med vell fortjent 3.plass på hjemmebane i Japan! Trist med Alonso Ferrari, you have a job to do! Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Grosjean skaper i allfall spenning Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Noen andre som syntes det var merkelig Vettel ikke fikk penalty for å blokkere Alonso? Video her Godt løp i morgen! Lykke til med å stå opp tidlig folkens Han fikk reprimande, altså han brøt reglene, men ikke nok. Jeg tror han ikke fikk straff fordi det var på samme runde som de roet det litt ned p.g.a gulflagg? Mens Grosjean... kan ta seg ett par-tre løp på pitveggen igjen. Endret 7. oktober 2012 av Stoddart Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Alltid gøy å se intervju med Webber etter han blir krasjet i. I går reffererte han til "the first lap nutcase Grosjean" Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Og der var twitter-flausen til Hamilton i norske medier. Kan ikke si jeg er veldig lei meg for at han forsvinner ut av Mclaren, fyren oppfører seg som en 14-åring. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Var vel Jon Noble som først tweetet det der. At Button hadde stoppet å følge Hamilton, og begynt å følge Perez. Noe Hamilton så, og dermed reagerte på. Med at han oppfører seg som en bortskjemt drittunge er ikke til å stikke under stol. Eller - kanskje det er der man skulle ha stukket han :S Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har fulgt Hamilton på Twitter ganske lenge nå, men jeg har vært fristet til å trykke på unfollow etter nesten hver eneste tweet han har kommet med. Det er én ting at han oppfører seg som en 14-åring, men det er minst like irriterende at han har skriveferdighetene til en 8-åring. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Da var jeg endelig oppdatert med helgens hendelser. Spennende løp, flott at Massa og Kamui landet på pallen, de har begge underprestert tidligere i sesongen. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Spent på Korea nå. Kan aldri tenke meg at RedBull har samme overtak på denne banen med bl.a. sesongens lengste strekke. Eller er det bare drømmetenkning i håp om at McLaren kan ta innpå constructers. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Tror nok Red Bull kommer til å slite med toppfart på langstrekka ja. I alle fall hvis bilen oppfører seg slik den har gjort før i sesongen. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Jeg er ikke SÅ veldig inne i sirkuset, ikke etter at Norge sluttet med skikkelige sendinger, men er det noen førere som mest sannsynlig forsvinner etter i år? Schumi legger vel opp, men er det noen som står uten kontrakt? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Massa ligger vel ikke så veldig bra an tror jeg. Eller er det bekreftet at han får være med i 2013? Godt mulig den gode plasseringen sist helg reddet han fremtid i Ferrari. Endret 11. oktober 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Massa er bekreftet for 2013 så vidt jeg vet. Mulig det blir endringer i Williams, med Senna. Hulkenberg skal kjøre i Perez' Sauber og hvem som tar Hulkenbergs plass er uvisst, mulig det blir Buemi (som kjørte for Toro Rosso i fjor). edit: Leser her at Kobayashi trenger en sponsor for å kunne evne å kjøre neste år. Da blir kanskje begge setene i Sauber byttet ut! Endret 11. oktober 2012 av Dassen Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Jeg er ikke SÅ veldig inne i sirkuset, ikke etter at Norge sluttet med skikkelige sendinger, men er det noen førere som mest sannsynlig forsvinner etter i år? Schumi legger vel opp, men er det noen som står uten kontrakt? Etter det ble stopp på gratissendinger mener du? Har jo aldri vært bedre dekning av sporten i Norge. Massa er ikke bekreftet nei. Men det er vel en grei oppfatning at det er han eller Hülkenberg som tar Ferrariplassen. Tar uansett å siterer meg selv i noen lange poster. Først for 5 dager siden: Hvis Alguersuari har signert for Sauber, så ser jeg ingen grunn til at det ikke har blitt offentliggjort, når man vet at det er en ledig plass der. Det som faktisk gjorde at ryktene fikk fart på seg er Twitter. Alguersuari følger ingen F1 team eller førere. Med unntak av Force India, som han begynte å følge nylig. Tror Hülkenberg går til Ferrari. Alguersuari til Force India. Telmex fortsetter hos Sauber, så da kommer det ann på om Peter Sauber ( Eller Monisha Kaltenborn ) mener at Gutierrez er klar for F1. Hvis så skjer så kjører Gutierrez. Da vil nok sponsorpenger, potensial og erfaring som avgjør om Kobayashi eller Massa tar den siste plassen i Sauber. (Massa har jo sagt han ikke vil kjøre for noe annet enn Ferrari...) Wildcardet her er Robin Frijns Det gjør at Kovalainen må fortsette i Caterham om han ønsker å fortsette i F1. Nå som Petrov ikke lenger har sponsorer, så vil jeg tro at Kovalainen er en viktigere fører enn Petrov, dermed fortsetter nok Kovalainen (om han ikke krever alt for mye penger), sammen med Charles Pic i Caterham. Med Pic ute, så kommer Max Chilton inn i Marussia, sammen med "Pappas penger". Som altså ryktes å være noe rundt 20 mill EURO mer enn Maldonado drar med inn i Williams (!). De La Rosa fortsetter nok i HRT, sammen med den som kan betale mest. Dette er altså plassen som gutta med sponsorpenger må kjempe om. Karthikeyan, Senna, Yamamamoto, Van Der Garde, Cecotto jr, Rodolfo Gonzalez og de av "den typen". Jules Bianchi får nok ikke noen sjans. Da det er snakk om at Ferrari ikke er veldig fornøyd med han, og han har ikke med noe sponsorpenger, noe Force India er "avhengig" av. Ma Qinghua får nok heller ikke noe løpssete i HRT før 2014. Jerome D'Ambrosio har nok heller ikke nok sponsorer til å få noe sete. Det er derimot ett wildcard i denne situasjonen. Pastor Maldonado. Han har jo sagt det at det er ikke sikkert han vil fortsette i Williams. PDSVA må betale inn pengene for neste sesong innen 31.Oktober. Om ikke, så tror jeg ikke Williams vil fortsette med Maldonado. Dermed blir det en åpen plass ved siden av Bottas. Som igjen kan selges til høystbydende. Evt. at man tar sjansen på en ung fremadstormende fører som Bianchi eller Frijns. Om ikke er det nok D'Ambrosio eller Senna som vil kjempe om denne plassen. Det er mine tanker akkurat nå Litt senere samme dag. Ang. Caterham så tror jeg at Pic er nærmest "bankers" der nå.Så vidt jeg husker så har Riad Asmat ikke lenger ansvaret for like mye som han hadde, men har blitt erstattet av en tidligere Renault-ansatt, som er fransk. Samtidig så er Tony Fernandes nære en avtale med Renault om at Renault og Caterham skal produsere "alpine" biler. En avtale verdt 250 millioner pund. Det er selvfølgelig mulig at jeg legger litt for mye i det at man vil ha førere fra samme land. Men jeg tror dette kommer til å gjøre at Charles Pic kjører for Caterham neste sesong. Så om Van Der Garde skal kjøre også, så er det over og ut for Kovalainen. 2 dager siden Humm, ser Joe Saward nevner at Senna kan være veldig attraktiv for Sauber og Caterham p.g.a sine sponsorpenger. Og at de teamene vil kunne tjene mer på å ha en fører som Senna som drar med seg 12-15 millioner dollar inn i teamet, enn en litt raskere fører, uten penger.Spesiellt interessant er det at han nevner Caterham, ta Saward tross alt er ansatt i teamet. Han nevner også at selv om Williams vil ende på samme plass in konstruktør-vm i år, som i fjor. Så vil de ha brukt mer penger på utvikling av årets, og neste års bil, p.g.a en inntekt på over rundt 30 millioner dollar mer i sponsorinntekter. Som ett eksempel, så hvis Caterham ansetter Senna og Maldonado, og får like mye penger i sponsorstøtte. Så vil inntekten dems av prispenger og førere bli på rundt 105 millioner dollar. Det er nesten 10 milloner dollar mer enn hva Red Bull får i prispenger for å vinne, også betaler Red Bull 2 førere. Derfor er det ikke tvil om at når førere kommer med penger, mye penger. Så er det ofte en stor fordel for ett team midt på gridden, og lenger bak å ta sjansen på en betalfører. Samtidig, er topp 10 ekstremt viktig. Så teamene som ligger på vippen der, bør ha en fører som de betaler, som rett og slett er god nok til å kjøre, utenom å ha med seg sponsorer. For å kunne ha sjansen til å kjempe om den 10.plassen. Plutselig vet jeg ikke om jeg vil avskrive Senna sine sjanser for 2013 alikevel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå