Gå til innhold

Formula 1 2012!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

423814_10152068800175371_1678950763_n.jpg

Tjuvstarten var overraskende lite klar alikevel! Damn.

Men ang. antall straffer, så ligger Maldonado på rett over 1 straff pr. helg i snitt, mens Hamilton lå på mellom 0.9-1 straff pr. helg i snitt i fjor. Alikevel er det vesentlig fler som vil ha Maldonado ut i år, enn de som ville ha Hamilton ut i fjor.

Lenke til kommentar

Slipper man klutsjen uventet spinner hjulene og man har raskere aksellerasjon enn resten av feltet også. Vanskelig å se røyken fra hjulene til Williamsen fordi Kobayashis bil står ryker fra bremsene på forrerste rad. Angående Hamiltons straffer ifjor var det mer uenighet i om det var korrekte avgjørelser enn Maldonado sine, derav "Hamiltons fault" uttrykket som er toppkommentar på samtlige F1 youtube-videoer.

Lenke til kommentar

Enda tydeligere at Grosjean gjør en stor feil her. Men, her ser Maldonado ut som han tar en knallstart O.O

Det ser ut som om Maldonado har en veldig bra start ja, her... Man ser ikke at han allerede er i bevegelse før han svinger ut i midten av løypa. Da har han allerede kjørt mange meter. :)

Lenke til kommentar

Hvis du ser på denne videon er det rimelig tydelig at det er tyvstart, men ikke med mye! Dersom det er 24 fps i den videon, og han er igang 2 frames før resten av feltet betyr det at han er mindre enn en tidel for tidlig ute.

http://www.youtube.com/watch?v=DNGNiq6U2Ro

Interessant nok, så har ikke F1 noe regler for "human reaction" slik mange andre sporter har. Dvs. at dersom Maldonado hadde ventet en tidel så hadde han kommet unna med det selvom han er 3 tideler før resten av feltets reaksjonstid.

Lenke til kommentar

Hvis du legger til reaksjonstiden, som er obligatorisk i andre sporter så er det ganske ille. Men som jeg skrev tidligere er det ikke noe reglement på dette i F1, så ja, 5 plasser var kanskje litt drøyt. Kunne nøyd seg med å legge på 5 sekunder på slutten av løpet imo.

På en annen side syntes jeg Grosjean ble for lite straffet. Et løp utestengelse er helt latterlig med den statistikken han har denne sesongen. Virker som alle lagene leter etter sin Vettel eller Hamilton, et ungt geni som briljerer på banen. Dessverre er det ikke mange av de, så da får de unge, testosteronbomber som ønsker å vinne løpet i første sving i stedet. Se på erfarne sjåfører som Raikkonen, han er tålmodig og tar med seg mye poeng vært løp takket være det.

Lenke til kommentar

Han fullførte vel ikke løpet og da kan man ikke gi han tidsstraff i etterkant. Og med tanke på hvor mange insidenter Maldonado har vært innblandet i, måtte de jekke opp straffen litt. I tillegg fikk han straff for å ha forårsaket en kollisjon på gjenstarten etter safety car.

Lenke til kommentar

Underholdende løp i dag, men faen som jeg hater de jævla pressekonferansene hvor de står blant folkemengden og svarer på spørsmål fra diverse kjendiser. Jeg synes det fordummer hele sporten.

Akkuratt det der irriterer meg noe veldig og, blir så falskt og kleint.

Lenke til kommentar

Ikke fått sett løpet ennå, men var så uheldig at jeg fikk resultatene spoilet på TV2 i dag morges. Når dere ikke bryr dere en døyt om Formel 1, og vier 90% av sportssendingene til fotball, kan dem for min del bare glemme å nevne noe om F1. Damnit..

Singapore om ikke så lenge da! Tøff og trang bane + kjøring om natta = Gull! :D

Lenke til kommentar

Utrolig kjipt med Button denne helgen, men jeg tror det var urealistisk fra Martin å garantere 1 og 2. plass dersom Button hadde fullført løpet. Button pitstoppet vel før Hamilton og ville derfor tapt enda mer tid i forhold til Perez som kom flygende bakfra. Utrolig imponerende kjøring fra Perez. Mon tro hva han kan få til i et lag som Ferrari.

Lenke til kommentar

Vil ikke tro Perez kunne gjort det noe bedre i en Ferrari. Tror nok Peter Sauber hadde rett når han sa at Sauber hadde den raskeste bilen i går. Det er jeg også ganske så overbevist om.

Ellers viser FIA baller ved å straffe Vettel. samtidig som de er like ujevne som vanlig ved å ikke engang se 2 ganger på DiResta...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...