Gå til innhold

Formula 1 2012!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Massa lider av det samme som Petter Solberg - etter ulykkene/nesten-ulykkene kjører ingen av de like bra.

Det var vell snakk om å kjøre ett år i Belgia og ett år i Frankrike, altså bytte på, var det ikke? Savner litt det franske løpet, spennende bane, vertfall på bilspill!

Det var en ny teori ang. Solberg. Jeg heller nok litt mer mot bilen i Subaru-tiden, bilen i privattiden, og at han ikke klarer å holde hodet kaldt i år. Men rask har han vært.

Magny-Cours var den desidert værste banen å dra til. Vant som regel de kåringene. Så, banen kunne vært episk, mangler alt annet.

Lenke til kommentar

Vil tro Lewis står øverst på pallen i dag. Tror egentlig ikke Ferrari kan gjøre så veldig mye etter kvalifiseringen i går, om ikke Fernando finner det Lewis fant i går, fort!

Får ikke sett det live på Sky Go fordi Sky tillater ikke å bytte devicer mer enn en gang i måneden. Nå har jeg null devicer registrert, men må vente en måned for å få registrert et ny! OMG! (Hadde to ulike laptopper registrert og nå bruker jeg den stasjonære).

Endret av Joachim Vadseth
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal til Spa i morgen. Blir moro.

Enjoy!

Var selv på det forrige løpet i Ungarn, min første tur på en Formel 1-bane. Kanskje ikke så smart å velge det siste løpet før pausen som min første tur til banen, jeg kom hjem sulten for mer, mer, MER!, men ikke noe mer å få på fem uker... :)

Nuvel, nå er det endelig klart for neste løp, og BBC´s dekning sparker igang NÅ!

Lenke til kommentar

http://www.bbc.co.uk...rmula1/19458954

Romain Grosjean has been given a one-race ban for causing the first-corner crash at the Belgian Grand Prix.

The Frenchman, 26, who has been involved in seven first-lap crashes in 12 races this season, was also fined 50,000 euros.

The Lotus driver moved rapidly across on McLaren's Lewis Hamilton at the start, causing a collision.

His out of control Lotus then hit Fernando Alonso's Ferrari, narrowly missing the Spaniard's head.

A statement from governing body the FIA said: "The stewards regard this incident as an extremely serious breach of the regulations which had the potential to cause injury to others.

Det må kunne sies å være fortjent straff.

Edit: Og da ble det også klart at Maldonado vil starte 10 plasser bak kvalifiseringsposisjonen sin neste løp. Godt godt.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Etter å ha sett reprisen av starten, hvor det er særdeles åpenbart at Grosjean kjører på Hamilton, så klarer altså idioten Henning Isdal å si at det er Hamilton som kjører på Grosjean. Isdal er så jævla dum at jeg får vondt i magen av å høre på ham.

Er en av grunnene til at jeg overhodet ikke ser F1 på norsk TV lenger... Dette og grådigheten til Viasat.

Lenke til kommentar

En ting hadde de norske kommentatorene rett i i dag, for et fantastisk løp! Endelig er Jenson Button på bølgelengde med bilen sin igjen. Har vært en tung periode lenge nå, så dette var gøy.

Det er utvilsomt mye uerfarne sjåfører i feltet i år, fortrinnsvis Grosjean og Maldonado. Trist at det skal gå utover flere av toppkandidatene for mesterskapet, men så har det jo en viss samlende effekt poengmessig for feltet, ypperlig for meg som har Buttons signatur på capsen!

Lenke til kommentar

Grosjean har hatt mye bra kjøring, men dette var en tabbe som fikk svært store konsekvenser dessverre. Maldonado er gæren som vanlig. Men som du sier. Det er to uerfarne sjåfører som tar litt vel store sjanser.

Fikk virkelig hjertet i halsen på starten. Så ut som Alonso fikk en bil oppå hodet i tillegg til at han ikke gikk ut av bilen men satt rolig. Rev meg i håret noen sekunder der. Godt at det gikk bra med alle.

Nydelig kjørt av Jenson! Både i kvalik og i løpet. At Kimmi tok 3. plassen er flotters, og at Massa fikk en grei plassering er også godt. Både for han og teamet :)

Forresten;

Hva var greia med Hamilton og den biten av en vinge han tok med seg? :p

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Han skulle vel ha noe å myrde Grosjean med om han fant han tenker jeg :ph34r:

Er veldig uenig med deg om at Grosjean har hatt mye bra kjøring. Han har et av feltets beste biler og har derfor satt greie tider på kvalifiseringene når han er alene på banen. Men F1 er racing, ikke time attack, og når man har kjørt ut på første runden i 5 av de 7 siste løpene, så har man ikke mye å gjøre i F1.

Hva gjelder Maldonado, så var han hvertfall såpass lur at han la seg flat med den tyvstarten med en gang og innrømte at hånden hadde glidd av klutsjen. Skal jo ikke skje på dette nivået, men hadde vært mer irriterende om han hadde nektet for all skyld, slik han har gjort i alle de andre insidentene han har vært involvert i.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Forsåvidt sant. Han har hatt latterlig mange ulykker. Er det 12 forskjellige, hvor vel halvparten av dem er i starten av løpet? (Tatt ut ifra BBC-artikkelen litt over her).

Han har jo kjørt noen bra kvaliker som du sier. Klart, han har jo en av de bedre bilene, men må jo ha litt talent for å oppnå de plasseringene og tidene han har fått.

Håper han har lært noe av dette, for det kunne lett gått mye, mye verre en det gjorde.

Og så har vi det typiske:

Vettel har så forbanna mye flaks! Er jo helt vilt! Om han hadde ligget høyt oppe på plasseringene etter kvalik som normalt ville vel også han havnet i midten av kollisjonen. Men neida! :p

Og forresten;

_62635672_151141599.jpg

_62660196_crash.jpg

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...