johanf Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 (endret) F1 har blitt for mye aerodynamikk. Fjern en masse downforce og bruk tid og penger på mekanisk grep (som faktisk kan komme normale biler til gode) og begrens vingene til to plan foran og ett plan bak. Sett bredden foran til å gå på innsiden av hjulene og la bakvingen være like bred. Flat underside og begrens bruken av diffuser. Also, få tilbake dekkene som holder litt lengre og er mer forutsigbare og gjeninfør påfylling av bensin. Vi (jeg?) vil også ha tilbake det gamle formatet på kvalifiseringen - én time med go as frickin' fast as you can og drit i å kvalifisere med en bil full av drifstoff. Jeg mener F1 må back to basics når det gjelder selve racingen, men behold gjerne cost-cutting measures som begrensing på motorer og girkasse osv osv. Bort med KERS og DRS også. Da skal du se at det blir tettere racing (pga mindre downforce) og mer sliding gjennom svinger og racing a la Arnoux og Villeneuve...! Endret 15. juni 2012 av johanf Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 De kjører ikke med full tank i Q3 lengre, dette gjorde de sist i 2009. Det gamle formatet med to kvalifiseringssesjoner på en time hver, var dørgende kjedelig. "Shoot-out"-prinsippet med én runde hver var jo helt idiotisk. Nå synes jeg at de har et format som er både rettferdig og underholdende. Det eneste som mangler, er at det innføres en regel som gir deltakerne i Q3 ett ekstra sett med dekk til bruk i akkurat denne delen av kvalifiseringen. Da slipper vi at de som mest sannsynlig blir nr 9 eller 10 lar være å kjøre for å spare dekk. 1 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 De kjører ikke med full tank i Q3 lengre, dette gjorde de sist i 2009. Det gamle formatet med to kvalifiseringssesjoner på en time hver, var dørgende kjedelig. "Shoot-out"-prinsippet med én runde hver var jo helt idiotisk. Nå synes jeg at de har et format som er både rettferdig og underholdende. Det eneste som mangler, er at det innføres en regel som gir deltakerne i Q3 ett ekstra sett med dekk til bruk i akkurat denne delen av kvalifiseringen. Da slipper vi at de som mest sannsynlig blir nr 9 eller 10 lar være å kjøre for å spare dekk. Tja, jeg synes shoot-out kvalen var bra jeg. Det skulle blitt gjort som i USA - raskeste på trening, starter sist i kvalen, treigeste først. Det jeg virkelig likte med det, var at man fikk se de i de mindre teamene også. Som gjerne gjorde at man faktisk så hvor mye vanskeligere de bilene var å kjøre, og hvilken jobb de gjør for å plassere bilen der de gjør. Det er klart, jeg likte jo det, også fordi jeg alltid har vært fan av de små lagene, før Minardi, så noen år uten noen spesielle favoritter, nå HRT 2 x kval på 1 time kan bli litt mye. men 1 x 1 time er heller ikke så dårlig. 12 runder på 1 time, syntes det var greit jeg. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Letterman har ikke helt sansen for F1, nei . http://www.youtube.com/watch?v=fsc_62uNcKI Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Da skal du se at det blir tettere racing (pga mindre downforce) og mer sliding gjennom svinger og racing a la Arnoux og Villeneuve...! Tettere racing? Har du i det hele tatt fulgt med i år? Kunne ikke vært mye tettere i toppen enn hva årets sesong har gitt oss. Både når det gjelder kvalifisering og resultater. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Tettere racing? Har du i det hele tatt fulgt med i år? Kunne ikke vært mye tettere i toppen enn hva årets sesong har gitt oss. Både når det gjelder kvalifisering og resultater. Jeg vet godt at det ofte bare skiller små marginer mellom de forskjellige førerne, men det var ikke dette jeg siktet til. Hvor mange forbikjøringer blir det gjort i løpet av et race, som IKKE er pga DRS/KERS? Det er ytterst få. Jeg regner med du har sett dette klippet før, men det er denne type racing jeg snakker om... Jeg vil ha tilbake F1 som det var på 80- og 90-tallet. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Letterman har ikke helt sansen for F1, nei . Letterman er vel en Indycar-fan, siden han har eierskap i et team. Men, han har gode researchere, for han stiller en del intelligente spørsmål. ...men han derre Vettel er en smarting. Endret 18. juni 2012 av johanf Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Tipper Letterman følger litt med på F1, så han er nok kjent med KERS og DRS. Ovalbanene kan Letterman og amerikanerne bare beholde. Skulle likt å se Räikkönen hos Lettermann. Det kunne blitt like pinlig som de gangene Kristen Stewart har gjestet. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 *snufs* http://www.youtube.com/watch?v=4oLSYSJO5Ik Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Veldig fint klipp det der. For de som ikke har sett filmen om Senna ennå - Se den! Fantastisk fører, og det gjør meg ordentlig trist at Ayrton gikk bort så tidlig som han gjorde. Skulle ønske jeg var en del år eldre så jeg kunne få oppleve kjøringen hans, men får nøye med meg gamle opptak sammen med fattern Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Kommer aldri til å glemme da jeg så nyhetene og fikk høre at Senna hadde gått bort. Han var min aller første helt. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Senna filmen er fantasitsk. Alle racing fans bør se den. edit: Ikke bare racing fans, alle bør se den! Endret 19. juni 2012 av Saddlefall Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Ser frem til denne filmen. Rush: "A biography of Formula 1 champion driver Niki Lauda and the 1976 crash that almost claimed his life. Mere weeks after the accident, he got behind the wheel to challenge his rival, James Hunt." http://www.youtube.com/watch?v=H-xqy-ksqvs Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 For et herlig race det var i Valencia. Safetycar, motorstopp, krasjer og dekkstrategi gjorde det hele til en fantaskisk opplevelse for min del Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Møkkabane, men et ålreit race. Sannsynligvis blir det Valencia bare annet hvert år fremover fra 2013. Synd at det nok er siste år med Spa på kalenderen. Så på BBCs sendinger. Likte intervjuet med Kimi . Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Ingenting som å sette seg ned med F-1 World GP på N64 før man ser reprisen av helgas løp Hadde en helt sinnsvak fight med Verstappen på Hockenheim, hadde nesten puls da jeg slo over til løpet på TV. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) , hadde nesten puls da jeg slo over til løpet på TV. Hadde du nesten puls? xD Endret 25. juni 2012 av TMK9C Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Ingenting som slår Formula 1(96) med 95 sesongen på Playstation. Musikken var bla. av Joe Satriani Kjøringen din ble kommentert av legendariske Murray Walker Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) For et fantastisk race vi fikk servert denne helgen! Alonso på første ( ) og Räikkönen på 2. Kunne ikke blitt bedre! Masse spenning, og mye god kjøring. Endelig fikk Vettel litt utur. Synes han har flaks vært eneste race. Han er utrolig god, ja, men han har veldig mye flaks også. Synd at det gikk dårlig for Hamilton. Det var absolutt ikke fortjent. Vergne kjørte som en komplett idiot. For en dust! Når bakdekket ditt går i filler, så kjører du jo ikke i langt over 100 km/t!? Spredte glassfiber og gummi over hele banen, og i tillegg kjørte du bakdelen av bilen din i filler også. Ikke særlig fornøyd med Kobayashi heller. Mye idiotkjøring. Det samme gjelder Maldonado. Endret 25. juni 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Dumt at det ikke gikk bra for vettel, hamilton fortjener det bare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå