Gå til innhold

Streaming - Xsplit Broadcaster suger. Noen andre programmer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å streamer League of Legends med Xsplit.

Desverre så har altfor mange problemer med FPS-drop og GPU/CPU som går til helvette (kjører opptil 90-100%).

Så det jeg lurer på er om det ifnnes noen andre streaming-programmer (som jeg kan streame med via own3d.com) som faktisk funker?

Eller om noen tilfeldigvis har en fix for dette, som jeg tviler på siden det ikke finnes noen på Xsplit-forumet.

Mvh CjC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xsplit suger ikke, har drevet med streaming i noen år. Jeg kan å sette opp FMLE også men Xsplit vinner på ytelse pga med FMLE så må du ha flere program kjørende samtidig. Xsplit er en all-in-one program med støtte for scener og overlays i tillegg. Hvis du sier litt om hvilken pc/nettlinje du har og settings du har i xsplit så kan jeg gi deg noen tips.

http://www.twitch.tv/avean

Lenke til kommentar

Xsplit suger ikke, har drevet med streaming i noen år. Jeg kan å sette opp FMLE også men Xsplit vinner på ytelse pga med FMLE så må du ha flere program kjørende samtidig. Xsplit er en all-in-one program med støtte for scener og overlays i tillegg. Hvis du sier litt om hvilken pc/nettlinje du har og settings du har i xsplit så kan jeg gi deg noen tips.

http://www.twitch.tv/avean

Neida, programmet suger forsåvidt ikke. Jeg liker programmet og alle funksjonene med webcam og spill-stream. Nå som jeg ikke er like sint, kan jeg vel heller si at Xsplit suger på *MIN*PC.

Sitter på 12mb ned, og stusselige 0,6mb...? hadde trodd jeg skule ha bedre med telenor, menmen.

Problemet er forsåvidt ikke nettet mitt (tror jeg) men det er FPS-drop, som jeg sa er kjent over hele Xsplit forumet.

Problemet er visst større dersom du har AMD prosessor, men jeg har Intel.

CPUen min går rett fra 10-30% opp til 90% med en gang jeg starter Xsplit.

Så jeg skjønenr fortsatt ikke hva som er galt...

Jeg har prøvd alle mulige settings i Xsplit, alt fra aero, til layers til whatnot.

Specs:

Intel Core 2 Duo E8500 @ 3.16GHz

6GB Ram

ATI radeon HD 4870 (Tror jeg)

EDIT:

Dette gjelder forresten flere enn bare meg.

Har noen kamerater jeg spiller med som også prøvde å streame, men alle får en sinnsyk FPS-drop.

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Blir nok bedre ved neste versjon

Game Capture (aka Game Source) is Now Ready for Prime Time

Date Posted: 09 Jan 2012

Dear Users,

We are very happy to let you know that the VERY soon time frame that we referred to in our last post has been met as of today. Yes, we can safely say that we managed to make further improvements to the Game Capture function which now works much better with DX 9. This is great news for casters of games like LOL and StarCraft 2 who have had some issues with Game Capture performance using Game Source.

Screen Capture is dead for games – long live Game Source !

As of today’s release Screen Capture is no longer the way to go for capturing and casting game play. The Game Capture functionality, which is still only available to pre-paid users, has improved dramatically over the past months and pre-paid users are now able to use the functionality which has consistently been requested:

Capture of full screen games running Direct X 9,10,11 and OpenGL

Limited FPS drop during capture and streaming (with good hardware)

https://www.xsplit.com/whats_cooking.php

Lenke til kommentar

Blir nok bedre ved neste versjon

Game Capture (aka Game Source) is Now Ready for Prime Time

snap

Wow.. på tide!!

Står det noe om NÅR det kommer?

Bare skumleste litt, men så ingenting.

Og det så ut som man måtte ha premium-versjonen for at dette skulle tre i kraft? : o

Lenke til kommentar

Ja, Game Source er bare for betalende. Men kan godt hendte screen capture fungerer bedre også i neste versjon. Vi får se. Jeg har betalt for en tid tilbake. Ganske billig for 2 år. Husker ikke prisen i hodet akkurat nå. Slå til nå før det blir dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...