AimToMisbehave Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Hei. Ettersom jeg nettopp er ferdig med utdanningen min, er jeg interessert i å begynne med litt gaming igjen. Skyrim og Battlefield 3 er mest interessante. Ettersom jeg kun opererer med min "gamle" laptop, er jeg interessert i å høre om den er god nok til å brukes for ett eller begge av spillene. Dersom jeg kun kan spille den/dem med minimale grafikksettings, venter jeg heller til jeg får kjøpt meg ny PC. Uansett, her er mine spesifikasjoner: ASUS N61Jq Intel Core i7 CPU Q720 1.60GHz 6,00 GB RAM AMD Radeon HD 6570M Series 64-bit Windows 7 Professional Setter stor pris på eventuelle råd fra noen som har bedre greie på hardware. Er forhåpningsfull, ettersom Fallout New Vegas gikk flytende på høye settings da jeg "tjuvstartet" gamingen litt i sommerferien. På forhånd takk. P.S. Moderator, flytt gjerne denne tråden til "Bærbare datamaskiner" subforumet. Endret 6. januar 2012 av AimToMisbehave Lenke til kommentar
fenele Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Har CPUen turbomode? Er redd den kommer til å slite hvis den kjører 1.6GHz. Skyrim bør ikke være et problem tho siden det er en cheapass konsoll port. Du kan "kjøpe" på piratebay å se om du lagger før du evt kjøper. (Konsollports er ikke værd å kjøpe uansett tho men opp til deg) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 vel min PC med samme prosessor og HD 5650M, kjører begge spillene på low med 35 FPS... Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Ja, jeg vil tro low med noen settings på medium Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Har CPUen turbomode? Er redd den kommer til å slite hvis den kjører 1.6GHz. Skyrim bør ikke være et problem tho siden det er en cheapass konsoll port. Du kan "kjøpe" på piratebay å se om du lagger før du evt kjøper. (Konsollports er ikke værd å kjøpe uansett tho men opp til deg) Skyrim er det mest cpu krevende spillet som finnes idag, en sandy bridge på 5 ghz vil ha fps dropps ned til 35-40 på riktige steder. Som regel er det konsolports som krever mest cpu kraft. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Har CPUen turbomode? Er redd den kommer til å slite hvis den kjører 1.6GHz. Skyrim bør ikke være et problem tho siden det er en cheapass konsoll port. Du kan "kjøpe" på piratebay å se om du lagger før du evt kjøper. (Konsollports er ikke værd å kjøpe uansett tho men opp til deg) Skyrim er det mest cpu krevende spillet som finnes idag, en sandy bridge på 5 ghz vil ha fps dropps ned til 35-40 på riktige steder. Som regel er det konsolports som krever mest cpu kraft. Jeg var sarkastisk.. Klart vil konsolports kreve mer siden devs har gitt faen i å optimalisere driten. Hvem i h gidder å spille lameass ports anyway Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg var sarkastisk.. Klart vil konsolports kreve mer siden devs har gitt faen i å optimalisere driten. Hvem i h gidder å spille lameass ports anyway Tror nok de fleste gidder det. Mass Effect 2, Batman:AA og AC, Oblivion, Assassin's Creed, BF:BF2, BF3, Bulletstorm, Deus Ex:HR, Crysis 2 og Sonic Generations er noen eksempler på konsollporter jeg har kjøpt og spilt. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Bf3 er faktisk lagd til pc og porta andre veien. Men det er jo også det eneste store spillet i det siste som er lagd for mesterrasen desverre. Gud som jeg gleder meg til sc2 hots og d3! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Bf3 er faktisk lagd til pc og porta andre veien. Men det er jo også det eneste store spillet i det siste som er lagd for mesterrasen desverre. Gud som jeg gleder meg til sc2 hots og d3! http://news.softpedia.com/news/Battlefield-3-Developer-Focus-Changed-from-PC-to-Consoles-Mid-Production-231831.shtml Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Bf3 er faktisk lagd til pc og porta andre veien. Men det er jo også det eneste store spillet i det siste som er lagd for mesterrasen desverre. Gud som jeg gleder meg til sc2 hots og d3! http://news.softpedia.com/news/Battlefield-3-Developer-Focus-Changed-from-PC-to-Consoles-Mid-Production-231831.shtml Ouch, +1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 jeg bryr meg egentlig ikke om hvis BF3 er porta fra konsoll problemet mitt med konsollporter er at der ikke kan bruke mer enn 2 kjerner og 2GB RAM en sykdom som BF3 ikke lider av... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 jeg bryr meg egentlig ikke om hvis BF3 er porta fra konsoll problemet mitt med konsollporter er at der ikke kan bruke mer enn 2 kjerner og 2GB RAM en sykdom som BF3 ikke lider av... There are two kinds of console ports in the world, my friend... Those that run well on your PC, and those that run bad on your PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå