satsti Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Fins det en slags musikkboks med saksofon man kan koble til stereoanlegget med ferdiginnspilte jazz/ blues/ rocke - låter som enkelte lydspor kan tas vekk? Fatter`n spiller saksofon, så er han ute etter en musikkboks som dette hvor man kan f.eks dempe den orginale saksofonsporet for å spille til selv? Jeg spiller selv trommer, og har et digitalt Roland sett hvor jeg kan gjøre nettopp dette. Da erstatter jeg orginalt trommelydspor med meg selv. Dritkult :new_woot: Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Det lar seg gjøre, men ikke så enkelt som med en boks, og ikke helt uten noe lyd. Hvis det er en ferdig miks (CD/mp3-fil/lignende) så er det vanskelig. Må ha master-tracken (altså fila der sangen blir mikset osv) for å ta vekk et spor helt. Det er mulig å fjerne noe av saksofonen kankjse, hvis du sitter og fikler i et mikseprogram og fjerner de rette frekvensene fra miksen. Lenke til kommentar
satsti Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Ja det var det jeg mente. Om det finnes en unit med bare slike "master-låter" som har muligheten å dempe et lydspor.... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Du må i så fall få mastersporet fra de som har laga sangen. Det finnes ingen boks med alle masterspor. Det hadde tatt forferdelig mye plass (sikkert flere millioner GB) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå