piccolo Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Vet ikke om dette er det rette forumet. Jeg og en kompis meldte oss i inn et Elixia trenigssenter der vi fikk beskjed at vi kunne si opp når som helst. Det var kampanje på den tiden som ga oss fri trening ut året for 299. Det startet ca. slutten oktober og varte ut hele 2011. Det vi ikke fikk opplyst om, hverken i kontrakten eller muntlig, er at vi var bindet for ett år! Altså helt til desember 2012. Dette forklarte vi til dem, men nå krever de enten flyttemelding eller legeattest. Vi føler vi har blitt lurt ettersom vi sa at vi ikke kom til å trene der etter årsskifte. Hva skal vi gjøre? Det er svindyrt å trene der og det ligger et stykke unna. Og nå har det åpnet ett nytt treningssenter i nærheten som er mye rimeligere uten bindingstid. Det står også i kontrakten at bindingstiden er fra januar, vi leverte oppsigelse i desember. Noen forslag? Eventuelt hvordan skaffer vi oss flyttemelding? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Flyttemelding får du ved å gå på folkeregisteret og registrere flytting. Resten får noen andre svare på. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Så lenge dere ikke har underskrevet en kontrakt hvor det står at dere er bundet i ett år, så er det bare å levere oppsigelsen, be om en bekreftelse på at den er mottatt, og ikke betale flere regninger. Går saken til inkasso, er det bare å melde inkassobyrået om at saken er omtvistet, for da har de ikke lov til å kreve inn pengene før saken er løst. Og så lenge dere ikke har skrevet under på et års binding, så vinner dere den saken. Har dere imidlertid skrevet under på en kontrakt der det fremkommer at dere er bundet i et år, så er det ikke så mye dere kan gjøre. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Det vi ikke fikk opplyst om, hverken i kontrakten eller muntlig, er at vi var bindet for ett år! Altså helt til desember 2012. Står det ikke kontrakten så er det jo klart, da har dere ingen avtaletid. Du kan jo eventuelt be de om å legge frem en bekreftelse på avtaleinngåelsen hvor det kommer frem at dere har akseptert avtaletiden. Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Nå har jeg jo ikke lyst å flytte! Er det mulig å sende ny flyttemelding til min opprinnelige adresse? Vi har skrevet under en kontrakt, men vi fikk jo aldri noe som helst informasjon om at det var bindende! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Er det mulig å sende ny flyttemelding til min opprinnelige adresse? Kort svar: Nei. Du får flyttemelding når du melder addresseendring til folkeregisteret. Vi har skrevet under en kontrakt, men vi fikk jo aldri noe som helst informasjon om at det var bindende! Leste du kontrakten? Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Altså det går ikke ann at jeg "flytter tilbake" der jeg bodde? Det er jo bare snakk om en melding, kanskje jeg må vente noen dager elns? Vi skummet bare gjennom kontrakten, men det står fortsatt at bindingstiden ikke startet før i januar. Vi sendte oppsigelse i desember. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Vi skummet bare gjennom kontrakten, men det står fortsatt at bindingstiden ikke startet før i januar. Vi sendte oppsigelse i desember. Kontrakten er fasiten, så du må rett og slett se hva som står i den. Har du eventuelt mulighet til å legge den inn her? Grunnen til at de ber om flyttemelding er for at du kan slippes ut av kontrakten dersom du har flyttet til et sted hvor de ikke har treningssenter. Har du ikke det så er det trolig ikke noe du kan gjøre. Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Skal prøve å få den inn her. Men min folkeregistrerte adresse er allerede min hjemmeplass. Altså jeg bor i Bergen, der jeg jobber og studerer. Tror dere det er mulig å få dokumentasjon på det slik at de tror jeg har flyttet hjem igjen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Du vil altså ha hjelp her til å svindle medkontrahenten din? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Aldri signér på noe du ikke forstår rekkevidden av. Om du så får flyttemelding tilbake til Bergen hjelper det fint lite all den tid Elixia har treningssentre i Bergen. Slapp av, alle gjør denne blemma minst én gang i løpet av livet. Nå er et års binding hos Elixia blant de aller dyreste blemmene man kan gjøre, men så lærer man desto bedre. Og når du nå sitter i det, hvorfor ikke benytte medlemsskapet? Jeg har benyttet Elixia før, og du får vitterligen det du betaler for. Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Du vil altså ha hjelp her til å svindle medkontrahenten din? De svindlet meg (ja, det er svindel uten tvil!) så jeg svindler dem tilbake! Min folkeregistrert adresse er en annen en Bergen. Altså trenger jeg bare dokumentasjon på den for å forsikre dem om at jeg har flyttet hjem altså. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 "Jeg signerte en kontrakt uten å lese hva som sto på den, og svindlet således meg selv" 2 Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 De svindlet meg (ja, det er svindel uten tvil!) så jeg svindler dem tilbake! Dersom avtaletiden står beskrevet i kontrakten som du har skrevet under på så er det aldeles ikke svindel. Ingen andre enn du selv kan lastes for å ha skrevet under på noe du ikke har lest eller forstått. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Du vil altså ha hjelp her til å svindle medkontrahenten din? De svindlet meg (ja, det er svindel uten tvil!) så jeg svindler dem tilbake! Min folkeregistrert adresse er en annen en Bergen. Altså trenger jeg bare dokumentasjon på den for å forsikre dem om at jeg har flyttet hjem altså. De svindlet ikke deg, DU leste ikke kontrakten, hvis selger SA klart og tydelig ade det var UTEN bindingstid kan du kontakte Elixia å si at du ba om UTEN bindingstid og i god tro signerte papirene du fikk som var feil. Du kan ta det til forbrukerombudet, men å IKKE LESE EN KONTRAKT er til de grader naivt. Sorry ass, men det er lite man kan gjøre for selv om du signerte feil i god tro vil til og med retten si at det er undertegnedes ansvar å lese hva han/hun skriver under på. Men har du vurdert doktor-vinkelen? Hva med å finne en skavank, (angst for gardrober, eller bakterier/virus er vel ikke en altfor sort løyn), vi snakker allerede om svindel så litt lyving til en lege er ikke akkurat så ille i forhold Dette går på at har man ikke lest at man har gitt djevel sjela si så nytter det ikke å klage, du bør helst satse på Elixias godvilje, enn noe annet, for det kan jo hende du vil trene hos dem på et senere tidspunkt i livet. -frank Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Er litt morsomt siden kompisen min fikk opplyst akkurat det samme! Alt hun dama sa var, signer her og her så vi bare gjorde det. Ikke noe med at en trenger flyttemelding (jeg sa til og med at jeg kanskje kom til å flytte pga jobbtilbud) o.l for å si opp. Det står ikke i reklamen en gang at kampanjetilbudet gjelder BARE om en binder medlemmskapet i ett år. Når du nevner det så har jeg en rygg som ikke er så god ved hard trening. Kanskje jeg kan be legen sjekke det? Endret 13. januar 2012 av piccolo Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Alt hun dama sa var, signer her og her så vi bare gjorde det. Uansett om noen bare ber deg signere et sted, så er det din plikt å gjøre deg kjent med hva du signerer på. Det er ikke betjeningen sitt ansvar å fortelle deg om alt som står i kontrakten, og det er nettopp derfor du har mulighet til å lese gjennom den før du signerer. Om du har skrevet under på bindingstid, så har Elixia retten på sin side. Det er ganske drøyt å anklage et firma for svindel fordi du ikke har gjort deg kjent med innholdet i det du signerte på. Men da har du sikkert lært Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Er litt morsomt siden kompisen min fikk opplyst akkurat det samme! Alt hun dama sa var, signer her og her så vi bare gjorde det. Da har dere kanskje lært at kontrakter må leses gjennom før de signeres? Dette er noe alle lærer på et eller annet tidspunkt, og denne gangen var det deres tur. Det vi ikke fikk opplyst om, hverken i kontrakten eller muntlig, er at vi var bindet for ett år! Vi skummet bare gjennom kontrakten, men det står fortsatt at bindingstiden ikke startet før i januar. Så, stod det i kontrakten eller ikke? Dersom svaret er 'ja', så er har du ingen sak. Dersom svaret er 'nei', så har du en god sak. Når du skal inngå en avtale med en annen part så er det kun du selv som er ansvarlig for å lese gjennom og gjøre deg kjent med avtalen som du aksepterer når du skriver under på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå