Gå til innhold

Oppløsningsproblemer med Philips Monitor


olefurz

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har, som sagt i tittelen, fått problemer med oppløsningen til min Philips 244E Skjerm.

Problemet oppstod igår, etter at jeg byttet skjermkort på PCen min for første gang(Har en anelse om hvor roten til problemet kan ligge). Jeg skiftet fra NVIDIA GT330 til ASUS XFX HD RADEON 9870.

 

Problemet er at skjermen ikke lenger vil vise den satte oppløsningen. Jeg har satt den til 1920*1080, men skjermen vil ikke strekke skjermbildet helt ut til kantene, slik at bildet blir kornete. Jeg har ikke hatt dette problemet tidligere. Det kan hende at jeg har ordlagt meg litt feil her, men håper dere forstår problemet.

 

Jeg har prøvd å skifte driver, og har den nyeste (tror jeg), uten nytte. Noen forslag til hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er om du har greid å avinstallere den gamle driveren godt nok. Og pass på at du laster ned nyeste driver ifra AMD/ATI da og ikke NVIDIA da.

 

Avinstallerte nå driveren til det gamle kortet og restartet maskinen. Dessverre til ingen nytte. Bare for å være sikker, så er det av installert etter at vi har gått inn på Enhetsbehandling---Skjermadaptere---GT330 og avinstallert driveren?

 

Prøvde også det Bozzeye sa: Da jeg dro den helt ned til 0% så virket bildet riktig, sånn jeg kunne oppfatte det, men det var nå strekt utover skjermens rekkevidde, slik at jeg på en måte er like langt....

Lenke til kommentar

Ah, den var ikke verre å finne nei. Dessverre så hjalp det lite. Jeg prøvde akkurat å starte BF3 for å se hvordan det går; der var skjermbildet riktig, og spilling på topp grafikk gikk greit, med unntak av noen merkelige lagspikes som kommer innimellom. Sier dette deg noe?

Lenke til kommentar

Avinstallerte nå driveren til det gamle kortet og restartet maskinen. Dessverre til ingen nytte. Bare for å være sikker, så er det av installert etter at vi har gått inn på Enhetsbehandling---Skjermadaptere---GT330 og avinstallert driveren?

 

Jeg vill gått inn i add/remove programs og fjernet alt som det stod Nvidia på også.

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisann igjen! Har nå gjort store oppdagelser på oppløsningsfronten :p

 

Jeg spilte Company of Heroes her om dagen, og la merke til at oppløsningen inne i spillet ikke var på maks, noe som selvfølgelig ikke er tillatt. Jeg stilte den opp på 1980*1020 (eller 1920*1080. Det går i surr med disse tallene) men det ville av en eller annen grunn ikke virke, og skjermen svartnet. Det kom opp en melding der det sto noe om at skjermen har ''problems with displaying the set resolution'' eller noe i den duren (Skal notere meg ned meldingen neste gang jeg får mulighet).

 

Denne oppløsningen har fungert flott før, og fungerer på andre spill (men mistenker at skjermen ikke viser den riktige oppløsningen uansett).

 

Forslag?

Endret av olefurz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...