Gå til innhold

Gaming pc ca. 10.000kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville kjøpt 2GB harddisk isteden og brukt pengene på bedre og større SSD.

http://www.dustinhome.no/corsair-force-series-3-25-120gb-ssd-mlc/product/5010600150

http://www.dustinhome.no/corsair-force-gt-series-3-25-120gb-ssd-mlc/product/5010600434

Bruker selv mye mindre harddiskplass ettersom mer og mer går over streaming eller lagres i nettskyen.

Skjermkortet er noe av det beste kjøpet som er ute på markedet, men vær obs på at en ny generasjon skjermkort er like om hjørnet. Disse har mye bedre ytelse og lavere strømforbruk. Dette kan også gjøra at du kan få ekstra gode priser på dagens skjermkort...

Lenke til kommentar

olestokk

Skrevet i dag, 16:24

ville vurdert asus sitt GTX 570 som er på tilbud hos dustin til 2500kr, det har bedre kjøle

Men asus sitt kort er 29.2 cm

Mens Gigabyte sitt kort er 28.1 cm

Jeg er usikker på om Asus kortet ikke er for langt for kabinettet.

Og vil ikke et Gigabyte skjermkort snakke bedre sammen med et Gigabyte hovedkort, i forhold til asus skjermkortet.

Lenke til kommentar

Men asus sitt kort er 29.2 cm

Mens Gigabyte sitt kort er 28.1 cm

Jeg er usikker på om Asus kortet ikke er for langt for kabinettet.

Og vil ikke et Gigabyte skjermkort snakke bedre sammen med et Gigabyte hovedkort, i forhold til asus skjermkortet.

det skal passe helt fint med et skjermkortet fra asus

gigabyte + gigabyte gir ikke noe fordel i forhold til gigabyte + asus

Lenke til kommentar

Nå er den SSDen Josmast har valgt en Sata 2 SSD og de dere andre prater om er Sata 3 SSDer. litt annen klasse vil jeg si. Men ut i fra valgt hovedkort ville jeg gått for en Sata 3 SSD selv.

Intel sine SSDer koster flesk og om dem er så mye bedre vet ikke jeg, men jeg ville som nevnt over her valgt en Sata 3 SSD.

Ikke glem at det hovedkortet støtter SSD caching til snurredisk. :)

Lenke til kommentar

Synes det ser bra ut, tenkte å gå for omtrent samme oppsett selv, men forhåpentligvis med et 7970 skjermkort når de kommer i butikkene.

Har en 128GB SSD i nåværende PC, og bruker pr. dags dato 100GB av den til OS, programmer og 3 spill, så hadde det vært meg ville jeg kostet på meg en 128GB drive.

Lenke til kommentar

hmm, men jeg lurer litt på hvordan grafikkortet vil gjøre seg med lydkort og trådløst kort

det vil bety at du må ha viftene på grafikkortet helt nede i strømforsyningen, jeg vet ikke hvor stor åpning det er, men den kan ikke være større enn maks 1 cm

du klarer deg fint med 4,5GB ram i alle spill, så du klarer deg fin fint med 8GB, 16GB er totalt ubrukelig til gaming, det blir bare stående der for å ta strøm, du vil heller ikke kunne overklokke like langt med 4 RAM brikker (ikke mye lavere enn med 2 da, men litt)

Lenke til kommentar

okey da fjerner vi 1 ram brikke og bytter til 128 GB SSD ---> http://www.dustinhome.no/samsung-830-series-128gb-ssd-sata-600-mlc-desktop-kit/product/5010610469

Trenger jeg og kjøp Harddiskbrake til SSD harddisken eller kommer det med på kjøpet?

Jeg har 3 PCI Express porter.

Visst jeg setter skjermkortet på første PCI Express x16-tilkobling. Så vil den dekke 1 PCI Express 1.0 port.

Men jeg trenger jo bare 2 PCI Express 1.0 porter. Så tror du ikke det vil gå bra?

Endret av Josmast
Lenke til kommentar

Sweet :D

Da er det bare 1 ting igjen før jeg bestiller ;)

"Jeg har 3 PCI Express porter.

Visst jeg setter skjermkortet på første PCI Express x16-tilkobling. Så vil den dekke 1 PCI Express 1.0 port.

Men jeg trenger jo bare 2 PCI Express 1.0 porter. Så tror du ikke det vil gå bra?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...