Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger å oppdateres på switcher

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Lag tre, som litt mer avanserte og dyrere bedriftsswitcher jobber på, så er det funksjoner i switchen som kan brukes med IP adresser. Type broadcast, multicast, unicast, filtrering, VLAN osv. Disse må kunne lese av IP adresser, og dersom den ikke støtter IPv6, og bruker dette, så vil du få problemer.

VLAN er lag 2 konstruksjoner, det har ingenting med IP å gjøre.

Det er korrekt, men når en IP pakke inneholder BÅDE IPv6 adresse og VLAN informasjon så finnes det enkelte switcher med dårlig firmware som ikke liker dette, og resultatet blir pakketap. Dette skal normalt sett ikke være et problem, men eg har hørt at det kan være et problem, og derfor tok eg det med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lag tre, som litt mer avanserte og dyrere bedriftsswitcher jobber på, så er det funksjoner i switchen som kan brukes med IP adresser. Type broadcast, multicast, unicast, filtrering, VLAN osv. Disse må kunne lese av IP adresser, og dersom den ikke støtter IPv6, og bruker dette, så vil du få problemer.

VLAN er lag 2 konstruksjoner, det har ingenting med IP å gjøre.

Det er korrekt, men når en IP pakke inneholder BÅDE IPv6 adresse og VLAN informasjon så finnes det enkelte switcher med dårlig firmware som ikke liker dette, og resultatet blir pakketap. Dette skal normalt sett ikke være et problem, men eg har hørt at det kan være et problem, og derfor tok eg det med.

Det er ikke et problem. Dot1Q-infoen ligger i L2 headeren, ikke L3 headeren. Tror nok du blander med andre problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...