Gå til innhold

– Ny Xbox og PlayStation avsløres på E3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wii er vel den maskinen folk bruker minst.

Det er vel ganske individuelt. Vet om endel som ikke bruker den i det hele tatt, og noen som bruker den hele fuckings tida. Jeg personlig har f.eks omtrent ikke skrudd på 360en min i 2011.

Jeg for min del hår både Wiien og Xboxen som støvsamlere, men spiller PS3 en gang i blandt. Jeg tror likevel Microsoft og Sony har langt mer aktive brukere, hvertfall i vesten. De har skikkelige online communities, og konsollene kan brukes til langt mer enn spill. PS3 er en grei Bluray spiller, og man kan leie film, se musikkvideoer, streame fra PC osv.

Lenke til kommentar

PS3 har faktisk en veldig god blu-ray spiller. Var vel en test av dette og da scoret den faktisk opp mot toppmodellene. Så du får mye for pengene hvis du tenker på det slik. I tillegg har vel PS3 også støtte for 3D. Og er egentlig et veldig bra mediasenter ved siden av spilldelen.

Hadde PS3 hatt noe av det systemet og Online community som er på Xbox 360 hadde det ikke vært mulig å konkurrere med PS3 pga. hvor komplett den ville vært.

Lenke til kommentar

Svak på 3D visning ps3 har selv opplevd bilde snø på sort bakgrunn støy med filmen tron legacy med samsungs 2010 topmodell c9000

men med skite til phillips high end bdp 9600 bd spiller forsvant all snø :love: så ps3 ble fort returnert til gamestop

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg satt meg noe inn i neste generasjon Nintendo, men antyder at den blir like lite revolusjonerende som alt annet Nintendo foretar seg. Istedet for å sette meg opp å lese om dette kan jeg stille deg noen spørsmål, hvis du ikke har noe i mot det, ettersom du åpenbart er ganske oppegående på Nintendo.

Så langt som teknologien har kommet burde også neste generasjon ha støtte for det man finner per dags dato.

Vil neste Nintendo ha HDMI-utgang?

Blu-ray eller DVD leser?

Støtte for 3D?

Blir mer et mediasenter enn hva Wii var?

Nok om det.

Altså, Nintendo selger garantert mye pga. deres historie etc. Jeg tror personlig at Nintendo også må tenke på at neste generasjon skal vare en del år og de må så klart også komme etter med en maskin for fremtiden. Nå har de fått konkurranse i Kinect og Move, noe de ikke fikk før slutten av 2010. Jeg tror at Sony og Microsoft vil ganske sikkert satse på å forbedre den teknologien til neste generasjon og hvis Nintendo fortsetter med å vedlikeholde det de har startet på tror jeg de vil få merke det bedre.

Nintendo vokse jeg opp med og brukte mange timer gjennom oppveksten på dette. De som vokser opp nå har flere valg og bedre valg enn hva jeg hadde. Jeg hadde nesten ikke kjennskap til Xbox 1. Nå er Xbox på lik linje med Playstation og vi har større konkurranse. Mange voksne som sikkert kjøpte Nintendo pga. Nintendo er klar over hva MS og Sony kan tilby dem nå. Vanskelig å antyde hvordan Nintendo kommer til å gjøre det, men hvis de ikke forbedrer teknologien sin og snart kommer opp med Sony og MS tror jeg de forsvinner fra markedet med årene. Den generasjonen mennesker som vokser opp nå har mer valg og konkurransen er tøffere enn hva den var på 90-tallet. Den som tilbyr mest til en fornuftig pris vil definitivt tjene mest også.

Du skriver mye som er riktig her. Nintendo selger pga nostalgi, og de har hard konkurranse, men husk at Nintendo hadde en sammenhengende nedadgående spiral fra Nes, via Snes, til N64 og til Gamecube, før de knuste alle sine egne rekorder med Wii. Rart hvis det bare var en retrobølge som plutselig skulle sende Nintendo fra 22 millioner til 95 på en generasjon, synes du ikke? Jeg tror nok du må innse at det Nintendo tilbydde forbrukere med Wii var noe mange ønsket. De valgte å gi ut en konsoll som gjorde det enklere å spille, som fokuserte på kreativ kontroll, og på mange måter gikk de litt tilbake til deres største suksess Nes som også tilbydde enkle kontroller, enkle spill, enkle konsepter. Dette har ressonert med barn - åpenbart - men også voksne som undertegnede og andre som føler at det vi har fått servert på Sony og Microsoft sine maskiner nok er beregnet på et annet publikum enn meg - et publikum som er de samme som går å ser den siste Transformers-filmen om sommeren (selv om disse produsentene åpenbart også tilbyr en rekke riktig gode spill). Nintendo gjorde noe nytt, og ble belønnet for det. Etter fem år og en vanlig generasjon er de nå klar med å komme med en ny konsoll. Wii U.

Blir Wii U så like lite revolusjonerende som alt annet fra Nintendo? (Seriøst, jeg fatter ikke hvor dette kommer fra, Nintendo står bak ting som d-pad, analogstikke, rumble, skulderknapper, dagens kontrollerform med d-pad på venstresiden, fire knapper til høyre og skulderknapper (som jo baserer seg på Snes-en), bevegelseskontrollere, tredjepartslisensiering og en masse annet som Nintendo har introdusert for så å bli kopiert eller - som tilfellet er med de to analogstikkene Dualshocken fikk - forbedret. Nok om det. (Og det er også helt riktig at der eksisterer viktige ting som Nintendo ikke har gått i bresjen for, Sega-net er vel her det aller viktigste).). Vel, for å svare på dine konkrete spørsmål om Wii U:

Vi kan enda ikke vite helt hvordan den blir - derfor spurte jeg retorisk om du viste noe om den. Årsaken er enkel, det eneste som så langt er demonstrert er kontrolleren. Vi kjenner ikke specsene, ikke spillene, ikke online-delen, og ikke multimediafunksjonene. Men det går rykter, og ifølge de ryktene så ser det ut som om Nintendo vil forbedre alle de tingene du etterlyser. MEN: Ønsker du en multimediamaskin, så er det nok trolig at Nintendo aldri vil være det beste valget - til det de for fokuserte på spill. Det åpneste spørsmålet med Wii U er dog tredjepartsstøtten. Personlig tror jeg den vil bli meget god, fordi den tilbyd (mest sannsynlig) en moderne arkitektur, og akkurat slik som tredjepartsutviklere tilpasser spill for å spilles på ulike PC-er, så vil de tilpasse spillene sine til å kunne spilles på konsoller av ulik kraft. Årsaken er enkel: Denne generasjonen har vært et blodbad. Sony har tapt penger, Microsoft har tapt penger, EA har tapt penger, Ubisoft har tapt penger, Capcom har tapt penger, Konami har tapt penger, THQ har tapt penger osv. Bare Activision med sin latterlig profitable Blizzard-avdeling har ikke tapt penger (men de har heller ikke tjent mye). Tredjepartsutviklere har ganske enkelt ikke råd til å ignorere en stor del av brukerbasen enda en gang slik de gjorde denne generasjonen - og når det ikke lenger ligger tekniske hindringer - så vil de porte spillene sine.

Kraft er ikke alt, men det er andre tider i dag. Wii hadde ikke klart seg på langt nær like bra om det ikke var for at de hadde en ny og kul kontroll, det er ingen tegn på at det vil skje noen store nyvinninger denne gangen, da må man ha betydelig kraftigere hardware for at det skal være noe vits med nye konsoller. Bedre mediafunksjonalitet kan man gi dagens konsoller via softwareupdates, det er altså ikke noe argument for nye maskiner.

La oss være ærlige, uten Wiimote hadde Wii vært en konsoll med maskinvare imponerende på slutten av nittitallet og et forferdelig online system, men med gamle, koselige spillklassikere. Wii er vel den maskinen folk bruker minst.

Du har helt rett i at Wii ville vært ingenting uten en ny kontroll, men den hadde altså en ny kontroll, og det var hele poenget. Uten det, ville den ikke engang kommet ut. Alle tre ser at innovasjon i forhold til kontrolleren denne generasjonen ga en latterlig gevinst, og nettopp derfor har Sony og Microsoft fulgt etter med Move og Kinnect - og bare se hvor godt Kinnect har gjort det. Kort sagt, andre ting enn specs har vist seg ekstremt viktige nylig (og det kan argumenteres for at dette poenget også gjelder lengre tilbake). Det betyr ikke at ingen av de tre kommer til å komme ut med en monster, da det tross alt er lettere å sikre seg om man gir ut de nyeste specsene med den samme gamle kontrolleren, men at alle tre garantert undersøker muligheten for å skille seg ut på måter som vil koste den mindre penger. Kort sagt, med lavere specs. At Wii er den konsollen "folk bruker minst" er mulig, men forrige gang jeg så statistikk på dette var faktisk rekkefølgen slik 360>Wii>PS3. Nok om det, det er ikke veldig relevant likevel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, riktig det. Men det hjelper ikke å være sinnssyk revolusjonerende hvis man ikke opprettholder teknologien på en god måte og gjør at den også er best.

Men jeg mener å huske Eye Toy, som var ganske likt som Kinect/Wii. Nå er PS Move til de grader presis og gir en helt annen opplevelse enn hva Wii gjør.

Poenget mitt er at er at de er dårlig til å bygge videre på det de har oppnådd. Jeg forventer at neste nintendo har bedre presisjon enn hva PS Move har.

Eye Toy eksisterte, men det gjorde også Power Glove til Nes. Poenget er ikke hvem som har funnet på noe først, men hvem som turde å satse på det. Det gjorde åpenbart Nintendo som baserte en hel konsoll rundt det.

Move er mye mer presist enn Wiimoten, men omtrent på nivå med Motion+ - forevrig en ekstradel som har solgt betydelig mer enn Move.

Lenke til kommentar

For å være ærlig tror jeg vi får samme situasjon som vi fikk denne generasjonen. Nintendo kommer først med et konsept som ser ut som det mest innovative "spranget" og selger umiddelbart bøttevis, for så å "støve ned" en stund etter at Microsoft og Sony har sluppet sine maskiner, men tas frem igjen når det kommer en stor Mario eller Zelda tittel. Den vil dog brukes mer stabilt denne generasjonen grunnet en smule bedre tredjepartsstøtte.

Microsoft vil være neste på banen med en kraftig maskin som får godt spillutvalg, men vil dog desverre fokusere litt for mye på kineckt system. Vil selge veldig godt i starten, men miste litt støtte etter en stund.

Sony vil igjen være sist, og vil også denne gangen skilte med den kraftigste maskinen. De vil også denne gangen få en treg start, men vil hente seg inn raskere enn med denne generasjonen, spesielt vil salget ta seg opp et stykke ut i generasjonen når Sony finner ny teknologi de vil pushe for å integerer med sine systemer.

Ca slik tror jeg det blir da. Men er bare fullstendig tankespill og gjettninger. :p Det kan fort bli helt annerledes. Er det en ting som er sikkert, så er det at man aldri helt kan vite hvilke veier teknologien kommer til å gå.

Dette er ingen dårlig spådom, men om Wii U vil støve ned avhenger av tredjepartsstøtten. Den kan bli ubrukelig som tradisjonen tro med Nintendo-konsoller, men jeg har ovenfor argumentert for hvorfor jeg tror den vil bli riktig brukbar. Om så er tilfellet har Nintendo - som har de soleklart mest populære seriene - en stor fordel kontra sine konkurrenter - og vil ikke "støve ned".

Sony kommer til å slite neste generasjon, de kommer sent, har ikke lengre like sterk merkevare, ingen tredjepartseksklusiver, dårligere multimediafunksjoner enn MS og ikke populære førstepartsspill utenom Gran Turismo.

Lenke til kommentar

Det du skrev i den lange posten din er vanskelig å argumentere for eller i mot da det er langt forbi min kunnskap om Nintendo Wii.

Til den siste du skrev; Nintendo tjente meget bra på at de turte å gi Wii ut først. Men nå som MS og Sony er på banen er det igjen vanskelig, ettersom mitt inntrykk er at Sony og MS går inn for å lage noe så høy teknologisk og godt gjennomført at Nintendo ikke klarer å matche. Så derfor må Nintendo satse på noe annet igjen. Hvis de ønsker seg aktive og større og bedre spill burde de kanskje satse mer på det online - da det er så dårlig på Wii at det er ekkelt å tenke på hvor kort de har kommet.

Lenke til kommentar

Jeg for min del hår både Wiien og Xboxen som støvsamlere, men spiller PS3 en gang i blandt. Jeg tror likevel Microsoft og Sony har langt mer aktive brukere, hvertfall i vesten. De har skikkelige online communities, og konsollene kan brukes til langt mer enn spill. PS3 er en grei Bluray spiller, og man kan leie film, se musikkvideoer, streame fra PC osv.

Wii brukes helt sikkert minst nå - men det er jo blant annet fordi det ikke har kommet ut spill til den siden høsten 2010 (annet enn Zelda). Wii solgte lenge flere spill per konsoll enn PS3, og ble også brukt mer (om jeg husker statistikk riktig). Kort sagt, denne forestillingen er sterkt overdrevet på forum hvor brukerbasen til PS360 dominerer.

Lenke til kommentar

Det du skrev i den lange posten din er vanskelig å argumentere for eller i mot da det er langt forbi min kunnskap om Nintendo Wii.

Til den siste du skrev; Nintendo tjente meget bra på at de turte å gi Wii ut først. Men nå som MS og Sony er på banen er det igjen vanskelig, ettersom mitt inntrykk er at Sony og MS går inn for å lage noe så høy teknologisk og godt gjennomført at Nintendo ikke klarer å matche. Så derfor må Nintendo satse på noe annet igjen. Hvis de ønsker seg aktive og større og bedre spill burde de kanskje satse mer på det online - da det er så dårlig på Wii at det er ekkelt å tenke på hvor kort de har kommet.

Dette var et ærlig innlegg. Om du ikke har nok kunnskap, så vil jeg bare si at du heller ikke bør komme med fordommer neste gang. Og om du lurer på noe om Nintendo (som jeg kjenner ganske godt), så bare spør!

Forøvrig er det en myte at ikke Nintendo kan matche Sony og Microsoft - om de ønsker. Gamecube var feks kraftigere enn PS2, N64 enn PS1, men Nintendo gjør det de gjør for å tjene penger.

Forøvrig helt enig i at Online - og masse annet - er elendig på Wii. Men husk hva EA-sjef John Riccitiello sa på Nintendo sin scene på E3 i sommer:

Deeper online capability and all of it driven by an unprecented partnership between Nintendo and Electronic Arts.

Det mest nærliggende å tro her, er at det dreier seg om EAs satsingsområde, tjenesten Origin, og at den vil få en plass på Wii U. Imidlertid har også representanter for Ubisoft sagt lignende ting i ettertid, og med tanke på at Nintendo vil ønske å stå på god fot med alle tredjepartsutviklere, så ser det for meg ut som om vi vil få et sentralt Nintendo-online som knytter deg opp mot utviklernes egne portaler når du spiller deres spill. Dette er åpenbart ikke like enkelt og oversiktlig som hverken PSN eller 360, og vil slik kunne være både til fordel og forargelse for oss brukere, men det vil garantere at vi får tjenester som Nintendo aldri har levert før, og at tredjepartsutviklere generelt vil foretrekke at vi spiller det siste Battlefield eller Call of Duty på Wii U fremfor PSN/Live - nettopp fordi de her har større kontroll (og potensiell inntjening).

Lenke til kommentar

Til isbilen; Problemet med å ha lite tiltrekkende spill er at folk ikke kommer over til konsollen.

Til taterfyrings; Får Nintendo bedre system online så vil de definitivt få mange mange flere brukere. I tillegg vil det kunne lages spill som kan brukes til online spilling mot andre - og det har vist seg å være en suksess på Xbox og PS. Det er rett og slett fremtiden, noe Nintendo MÅ forstå når de lanserer neste generasjon.

Nintendo har definitivt ressurser til å matcher Sony og MS, men de må tørre å gjøre det. Jeg, som bruker, ønsker å få mest ut av min konsoll. Wii passer ikke min spillestill pga. mangelen på gode spill, online, funksjoner etc. Om Nintendo sitter igjen med flere milliarder driter jeg i det når de ikke bruker en dritt på å gi noe av det tilbake. Det er vel derfor Sony og MS har så mange trofaste gamere og flere aktive personer. Sikkert mange som benytter Wiien til en støvsamler og spiller generelt på Xbox eller PS.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Til isbilen; Problemet med å ha lite tiltrekkende spill er at folk ikke kommer over til konsollen.

Til taterfyrings; Får Nintendo bedre system online så vil de definitivt få mange mange flere brukere. I tillegg vil det kunne lages spill som kan brukes til online spilling mot andre - og det har vist seg å være en suksess på Xbox og PS. Det er rett og slett fremtiden, noe Nintendo MÅ forstå når de lanserer neste generasjon.

Nintendo har definitivt ressurser til å matcher Sony og MS, men de må tørre å gjøre det. Jeg, som bruker, ønsker å få mest ut av min konsoll. Wii passer ikke min spillestill pga. mangelen på gode spill, online, funksjoner etc. Om Nintendo sitter igjen med flere milliarder driter jeg i det når de ikke bruker en dritt på å gi noe av det tilbake. Det er vel derfor Sony og MS har så mange trofaste gamere og flere aktive personer. Sikkert mange som benytter Wiien til en støvsamler og spiller generelt på Xbox eller PS.

Som jeg allerede nevnte, så tyder ting på at de vil få bedre online neste generasjon. Og jeg er helt enig i at her har Nintendo ikke vært gode nok - noe også Nintendo anerkjente på E3 i sommer som sagt. Men du misforstår igjen poenget: Det er helt greit at ikke Nintendo og Wii er for deg, men det dette dreide seg om er hvordan de ulike produsentene kan sikre høyt salg. Da bør de bruke ressursene sine på å nå ut til flest mulig, og denne generasjonen har vist hverken specs eller online dugde best til det. Nå blir åpenbart begge deler viktigere i den kommende generasjonen, men personlig tror jeg IKKE Nintendo er overhodet tjent med å gå nærmere Sony/MS i å forsøke å appellere til ungdommer som ønsker å kunne banne over Live, spill med masse blog og sex og gørr og jeg vet ikke hva. Nå er det heller ikke det du sier, men om Nintendo fortsetter som de har gjort - forsøke å appellere til oss, i tillegg til at de implementerer brukbart online og noe mediefunksjonalitet. Har de en kraftig nok maskin vil de få tredjepartseksklusiver, og kundegrupper som den jeg er en del av vil da ikke lengre ha noe som helst behov for de to andre konsollene.

Altså: Det er fint at ikke du liker Wii/Nintendo/Whatever, men det er en feilslutning å derfor tro at de gjør alt feil. Nintndo er det mest suksessfulle spillselskapet for en grunn. Og det er Sony og MS som bør lære av Nintendo - om noe - om de ønsker å fortsette å gi ut konsoller.

Sist: Jeg vet ikke om det er riktig at så mange "bruker Wii som støvsamlere" som slike forum tyder på. Selv har jeg ikke brukt 360-en min siden våren 2010 - tenk på det. Og i min omgangskrets av venner i slutten av 20-årene så er Wii en mye, MYE mer populær konsoll enn PS360. Jeg tror greien er at folk i tenårene og rundt 20 påvirkes kraftig i sine fordommer av at de er midt i smørøyet for den kundegruppen Sony og MS appellerer til - og derfor ikke fatter Nintendos suksess. Men igjen: Vil du ha fakta om Nintendo - bare spør. Jeg er mer enn villig til å komme med det jeg kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...