kris999 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Hallo! jeg har problemer med at når jeg bruker internett på rommet så detter den ut og er ofte treg så kommer den tilbake.. har full signal styrke men og er tilkobla hele tiden men av og til blir den treg og detter ut.. Med en gang jeg går ut i gangen utanfor rommet mitt får jeg bra internett igjen.. Noen som vet åssen jeg kan løse det? På xboxen min har jeg bra internett hele tiden.. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Prøv å skifte til en annen kanal på det trådløse nettverket (i routeren). Bruker Xbox'en trådløst eller kablet nettverk? Lenke til kommentar
kris999 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 xboxen har trådløst ja. Men var ikke sann før jeg fekk ny pc.. så hmm.. Åssen skifter jeg kanal da? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) xboxen har trådløst ja. Men var ikke sann før jeg fekk ny pc.. så hmm.. Åssen skifter jeg kanal da? Da er det nok dårligere nettverkskort i den nye PC'en. Hvilken PC har du? Les denne artikkelen http://www.dinside.no/872161/slik-doblet-vi-traadlos-ytelsen Er du heldig, kan du bytte om nettverkskortene i den gamle og den nye PC'en. Hva het den gamle? Skifte kanal gjør du ved å logge deg inn på routeren med dens adresse, eksempelvis 192.168.0.1 Dette er forskjellig fra router til router, avhengig av merke og modell. Endret 6. januar 2012 av Omnithunder Lenke til kommentar
kris999 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Nettverkskort Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20) Nettverkskort 2x2 11a/b/g/n Wireless LAN PCI Express Half Mini Card Adapter Nettverkskort Bluetooth-enhet (Personal Area Network) Kan sitte i sofan så løfter jeg pc`n opp mot taket, (rutern står rett oppom taket på rommet mitt) Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Nettverkskort Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20) Nettverkskort 2x2 11a/b/g/n Wireless LAN PCI Express Half Mini Card Adapter Nettverkskort Bluetooth-enhet (Personal Area Network) Kan sitte i sofan så løfter jeg pc`n opp mot taket, (rutern står rett oppom taket på rommet mitt) Det er nok det trådløse Atheros kortet som er problemet. Kjøp et slikt http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=224553&banid=prisjakt hvis ikke det fra din gamle PC passer Lenke til kommentar
kris999 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 er en skolepc så vet ikke om jeg orker og koste på noe.. Men kan sjekke om det gamle passer? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Du kan sette opp en repeater for å få bedre dekning. http://prisguide.tek.no/sok?pg-q=repeater+2000&n=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå