Mephisto- Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Muligens veldig enkelt å løse men jeg har kjørt meg litt fast: Jeg har et stort datasett med mange verdier. Så vil jeg vite antall hendelser på måned. Jeg vil ha en telleformell som gir meg antall hendelser for januar, februar etc.. Så problemet, i kolonne A er dato gitt. I formatet: <Mellomrom>01.01.2010 Noen gode ideer? Har forsøkt med countif men fikser det ikke helt. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Noen gode innspill? Har enkelt nok fjernet mellomrommet ved hjelp av søk og erstatt. Men kan noen hjelpe meg med telle funksjonen av antall forekomster per måned? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Pivottabeller gjør sånt i en fei. Bøygen din er hvorvidt datoene dine faktisk er datoer for excel eller bare datoliknende tekst. En indikasjon er at de høyrejusterer seg og at formatet er noe avvikende i formelfeltet i forhold til selve cella. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Pivottabeller gjør sånt i en fei. Bøygen din er hvorvidt datoene dine faktisk er datoer for excel eller bare datoliknende tekst. En indikasjon er at de høyrejusterer seg og at formatet er noe avvikende i formelfeltet i forhold til selve cella. HTH. Beste hilsen Harald Ja excel oppfatter det som dato. Har forsøkt å formatere cellen og den svarer med å omforme 01.01 til 1. januar. Med pivotttabeller får jeg vel bare fjernet all annen data enn den jeg ser etter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå