Lader Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Ville ventet hvis jeg var deg. Ta heller utdanning først. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Vent og se om det kommer teknologi som kan ta over for oljen (not likely) før du får barn. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Vent og se om det kommer teknologi som kan ta over for oljen (not likely) før du får barn. wait, what? 4 Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 BMIen i Norge kommer til å "take a dive". Du vil vel nødig få barn som sulter og dør? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg har nettopp blitt pappa, og kan ikke si at livet har forandret seg så veldig mye egentlig. Eneste forskjellen er at jeg har sluttet å røyke, og at jeg første nyttårsdag våknet opp i min egen seng. Litt ansvar må en jo ta... 2 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Vent. Det finnes ingen garantier for at forholdet deres varer. Du klarer ikke å være alenemamma og fulltidsstudent. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Vent. Det finnes ingen garantier for at forholdet deres varer. Du klarer ikke å være alenemamma og fulltidsstudent. Uansett om de holder sammen eller ei så har jo begge ett ansvar ovenfor barnet, og må dele dette. Hvis den ene parten ikke har lyst til det så har man alltids barnebidrag. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Vent. Det finnes ingen garantier for at forholdet deres varer. Du klarer ikke å være alenemamma og fulltidsstudent. Uansett om de holder sammen eller ei så har jo begge ett ansvar ovenfor barnet, og må dele dette. Hvis den ene parten ikke har lyst til det så har man alltids barnebidrag. Alt dette er kjekt. Det man må spørre seg om er om man klarer å komme seg igjennom en sånn periode i løpet av studietiden uten at det går utover studiene. Vil tro at det kan være en påkjenning. Spesielt om de bryter under tvilsomme omstendigheter. Det er bare så uendelig mye rart som kan gå så grundig til helvete. Endret 7. januar 2012 av chills Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Alt dette er kjekt. Det man må spørre seg om er om man klarer å komme seg igjennom en sånn periode i løpet av studietiden uten at det går utover studiene. Vil tro at det kan være en påkjenning. Spesielt om de bryter under tvilsomme omstendigheter. Det er bare så uendelig mye rart som kan gå så grundig til helvete. Men det er det jo uansett når du bestemmer deg for å ha barn. Ingen blir 100% beredt og kan si med full sikkerhet at alt vil gå knirkefritt gjennom oppdragelsen av barnet. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Alt dette er kjekt. Det man må spørre seg om er om man klarer å komme seg igjennom en sånn periode i løpet av studietiden uten at det går utover studiene. Vil tro at det kan være en påkjenning. Spesielt om de bryter under tvilsomme omstendigheter. Det er bare så uendelig mye rart som kan gå så grundig til helvete. Men det er det jo uansett når du bestemmer deg for å ha barn. Ingen blir 100% beredt og kan si med full sikkerhet at alt vil gå knirkefritt gjennom oppdragelsen av barnet. Ja, man blir sårbar når man får barn uansett. Spørsmålet er om man ønsker denne ekstra sårbarheten i en periode av livet hvor man skal prestere maks. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Ja, man blir sårbar når man får barn uansett. Spørsmålet er om man ønsker denne ekstra sårbarheten i en periode av livet hvor man skal prestere maks. Nettopp Men man trenger ikke nødvendigvis ta all utdanning før man får barn, man har alltids tid senere også. Som hvis jeg f.eks skulle blitt lege så kunne det fort bli til at jeg hadde ventet altfor lenge. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Vent. Det finnes ingen garantier for at forholdet deres varer. Du klarer ikke å være alenemamma og fulltidsstudent. Uansett om de holder sammen eller ei så har jo begge ett ansvar ovenfor barnet, og må dele dette. Hvis den ene parten ikke har lyst til det så har man alltids barnebidrag. Når man er eldre er det større sjanse for at man holder sammen, noe som er bedre både for barnet og foreldrene. Endret 9. januar 2012 av Zarac Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Økonomisk er det dessverre ikke helt optimalt å få barn som student, men det finnes nå viktigere ting enn å håve inn mest mulig og bruke minst mulig; om dere føler dere klare ville jeg ikke latt meg bekymre alt for mye. Selvsagt ønsker man å prestere gjennom studiet, men er det noe tak i trådstarter vil jo dette gjelde også når hun begynner å jobbe. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Ta utdanningen først du! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå