Gå til innhold

Plutselig opptak av fag

Rayshmay

Anbefalte innlegg

Hei. Etter en dårlig opplevelse med militæret (hvor de har kalt meg inn til vinteren 2011/2012, men dimmet meg samme dag pga allergi mot nøtter som var klarert allerede under sesjon 1), så står jeg nå i en litt kinkig posisjon, ettersom jeg ikke har søkt noen form for skole 2011/2012 og heller ikke tatt opp noen fag. Er 19 år og har endt videregående opplæring og lurer generelt på det å ta opp fag.

Det som jeg er mest redd for nå, er at jeg melder meg opp til 3 eksamener, la oss si FY, R1, R2, før 1 februar og ender opp med at opptaksfagene ikke teller fordi jeg måtte ha sendt inn vitnemål (primær) i april. Er det muligheter for å sende inn primærvitnemål i april (ettersom det som oftest er fristen) og så ved en senere annledning, mai/juni, sende inn sekundærvitnemål? Hvordan håndterer høgskoler evt. dette? Godtar i det hele tatt høgskoler innenfor f.eks ingeniørutdanning mottak av sekundærvitnemål? Blir jeg på noen som helst måte puttet i "bunnen av listen" under opptak?

Evt. flere spørsmål kan plutselig oppstå.

EDIT:

Hvor får en vite hvilken bøker som er godkjent for eksamen 2012 og hvor får man kjøpt dem?

Endret av Rayshmay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men de som tar opp studenter via Samordna Opptak tar jo imot vitnemål i juli.

De karakterene du oppnår etter fullført videregående blir heller ikke vurdert i primærkvota; i primærkvota kommer karakterene som du allerede har.

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...