Gå til innhold

Noen grunn til å bytte ut Radeon 9500Pro?

swanky

Anbefalte innlegg

Så nå sitter jeg her da, og prøver å plukke ut delene til en aldri så liten oppgradering. Jeg har havnet på Barton 2500+, Epox nForce2 hovedkort og 1GB med RAM. Dette virker å være en relativt rimelig oppgradering, med tanke på at både Intel og AMD er i ferd med å endre socket.

Men så lurer jeg på om det er noen grunn til å bytte ut Radeon 9500Pro-kortet mitt i samme slengen? Pr. i dag sitter jeg på en 1.3GHz T-bird med 256 MB SDRAM, og jeg ser jo at ting stopper opp (f.eks. i UT2003), men har tenkt at dette er prosessoren/minnet sin feil.

Så jeg lurer på om jeg har noe å hente på å bytte ut dette kortet? Jeg har et håp om å spille de fleste spill på 1280x1024, og gjerne med detaljene skrudd litt opp. Nå tenker jeg ikke på HL2 eller Doom3 siden de ikke er ute i handelen ennå.

Og så lurer jeg på om noen har et anslag på hva jeg kan selge det gamle kortet mitt for? Det er som sagt et Radeon 9500Pro med 128 MB minne fra Connect3D. Har ikke klokket det opp.

mvh,

swanky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neineinei. Dette er et flott kort og vil holde i enda et års tid. Jeg ville ikke kjøpt skjermkort NÅ iallefall. Det er tåpelig. Både fordi Doom III kommer til neste år og HL2 til november (Eller kanskje senere...?) og fordi det du har bør takle det absolutt aller meste. Tenke på at flesteparten sitter sikkert med Ti4200 og klarer seg så er ditt kort utmerket!

Jeg ville ventet på nVidia og Ati sine nye serier, de som kommer etter 9800Pro. så ville jeg kjøpt budsjettkortet der. Eller middelendkortet. Eller ventet til enda en release og kjøpt Highendkortet dems.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...