Samtron87 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 hei! Ser at de tilbyr finansiering på komplett.no. Så har jeg er spørsmål! F.eks hvis jeg tar finansiering på et produkt som koster 5000kr og tar finansiering på f.eks 12 måneder med et månedsbeløp på ca 200kr eller hva det nå blir.. Og sluttsummen har da kanskje økt gill 6500kr med finansiering og de 12 månedene.. Men hvis jeg da velger å betale inn produktet etter kanskje 2 måneder, må jeg da betale hele det beløpet som ble beregnet ved kjøpet?( der renter for 12 måneder er med osv)...? Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Hei! Nei prisen etter 12 måneder er pris beregnet for produktet + 12 måneders rente med minste innbetalingssum. Hvis du ønsker etter 2 måneder å betale hele har du kun betalt renter de 2 første regningene så egentlig pris på produktet blir da [produkt pris] + rente de to månedene. Edit: Renten blir jo beregnet ut hver måned med utgangspunkt i hvor mye du skylder. Mao hvis du velger å betale 600 kr i måneden istedet for 200 (om det er minstesum) så blir antall måneder kortere og renter betalt også mindre. Endret 6. januar 2012 av Post_Mortem Lenke til kommentar
Samtron87 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Takk for oppklarende svar! Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Ikke noe problem :-) Et lite tips om du ønsker å betale inn før det har gått 12 måneder: Ring økonomiavdelingen og be de beregne ut riktig beløp til den dagen du skal betale da det beregnes renter pr dag. Da slipper du å få en siste regning med et lite beløp + fakturagebyr (om de har det da) Eks: Du fikk regning av komplett 01.02.12 og ønsker å betale ut kontoen den 15.02.12. Da får du renteberegning til 15.02.12 og kontoen kan da avsluttes med en gang de har fått inn pengene. Et lite "sparetips" hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå