verwooks Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hva er forskjellen med en IDE kontroller med og uten BIOS da ? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=8&s=pl UTEN Og denne er med: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=8&s=pl Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg vil tro at når du har egen BIOS, så har du egene alternativer som du selv kan stille på og oppdatere. Om det er en fordel eller det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Det er meget mulig jeg tar feil, men jeg mener å huske å ha lest at kontrolleren må ha egen bios for at du skal kunne boote fra disker som er koblet til den. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Det er meget mulig jeg tar feil, men jeg mener å huske å ha lest at kontrolleren må ha egen bios for at du skal kunne boote fra disker som er koblet til den. Stemmer. Uten egen bios får man ikke bootet fra diskene som er koblet til kontrolleren. De dukker vel heller ikke opp i OSet før det er lastet drivere og slikt for den ... Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Er det ikke sånn at en kontroller uten bios ikke kan ta større disker enn det maskinens bios takler, mens en kontroller med bios kun er begrenset av sin engen bios? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Er det ikke sånn at en kontroller uten bios ikke kan ta større disker enn det maskinens bios takler, mens en kontroller med bios kun er begrenset av sin engen bios? Høres jo fornuftig ut da ... Ok, men da er det iallefall ikke noen problem. Hket mitt takler en gammel 30 giger, det er iallefall helt sikkert Får bare håpe at de driverene er av bra kvalitet, slik at ikke den føkker opp ting. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 er litt værre på serveren min - den takler vare 20 mens jeg skal hive inn 120... Prisen er uansett ikke hårreisende ulik da Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 er litt værre på serveren min - den takler vare 20 mens jeg skal hive inn 120... Prisen er uansett ikke hårreisende ulik da Sant .. Sant ... har allerede bestilt den uten bios alikevel. .. så gjort er gjort .. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Fungerte ypperlig uten problemer det der .... Er ikke sikker, men tror ikke harddisken blir aktiv før jeg kommer inn i windows .. Og det er jo greit nok det. Så deilig når alt bare fungerer som det skal med en gang ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå