havarhen Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Hei. Jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan skjule følgende (irriterende) melding for ikke-administratoer på en Windows-server? Slik det er nå, kan ikke-administratorer restarte serveren mens andre er innlogget samtidig, og det er jo idiotisk. :-P Ja, jeg vet jeg kan stoppe Windows Update midlertidig med f.eks.: net stop "windows update", men den tjenesten starter seg selv opp igjen etter stund. Jeg har også prøvd å deaktivere følgende gruppepolicy: "Lar ikke-administratorer motta oppdateringsvarsler" og aktivert følgende gruppepolicy: "Ingen automatisk omstart med påloggede brukere for installasjoner planlagt av Automatiske oppdateringer". Det er ikke aktuelt å slå av Windows Update, eller bruke funksjonen der jeg selv skal velge når/om oppdateringene skal installeres. Lenke til kommentar
zvein Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Hva med å kjøre oppdateringer på natta? Da vil jo ikke brukerne få spørsmål om reboot. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Etter at du var inne og endret på Group Policy kjørte du også en oppdatering på Group Policy? Kan hende at endringene bare ikke har tråd i kraft. Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Hva med å kjøre oppdateringer på natta? Da vil jo ikke brukerne få spørsmål om reboot. Ja, men det er ikke alle som logger seg av etter jobb (blant annet jeg...). Oppdateringene installeres kl 1500, og da kommer vanligvis ikke restartmeldingen før man logger på/kobler seg til serveren om morgenen dagen etter. Plutselig er det noen som klikker [start på nytt nå], og så restarer hele serveren - før jeg har rukket å gjøre noe. :-P Etter at du var inne og endret på Group Policy kjørte du også en oppdatering på Group Policy? Kan hende at endringene bare ikke har tråd i kraft. Jo, det har det... [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate] "NoAutoRebootWithLoggedOnUsers"=dword:00000001 "ElevateNonAdmins"=dword:00000000 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Etter at du var inne og endret på Group Policy kjørte du også en oppdatering på Group Policy? Kan hende at endringene bare ikke har tråd i kraft. Jo, det har det... [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate] "NoAutoRebootWithLoggedOnUsers"=dword:00000001 "ElevateNonAdmins"=dword:00000000 Han mener nok mer Gpupdate.exe EDIT: Mulig jeg tar feil da jeg forsatt har mye å lære. Endret 6. januar 2012 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå