Izex Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg fikk Zyxel ADSL modem med Bluecom og jeg har fått det nå fra Kvalito, Jeg opplever at det er som om modemet låser seg, det er bare å slå det av og på så fungerer internett ijenn. Har fått den uønskede avloggingen på begge modemene og testet på forskjellige nettverkskort og på 2 PC'er. Jeg har ikke vært plaget med dette før da jeg brukte Alcatel modem, men det har annen kontakt på "Line" (RJ-11) så jeg får ikke testet det nå. Vet ikke om jeg kan kjøpe enkel overgang fra RJ-11 til RJ-45 og klikke det inn og teste? Kan det være andre ting enn modemet som lager sånn krøll? Bruker Win XP alle updates og alt av ADSL settings står på auto, ellers så er ingenting rotet med. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Kan det være andre ting enn modemet som lager sånn krøll? Bruker Win XP alle updates og alt av ADSL settings står på auto, ellers så er ingenting rotet med. Det kan jo være linja, du bør be ISP om og feilmelde det og du kan fint bruke en overgang, en slik overgang pleier og følge med modemet. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Nå spør ISP om jeg vil ha fast IP, jeg får prøve dette først å så se om jeg finner sånn overgang om det ikke hjelper. Timer senere: Ja etter noen timer med fast IP så tryna det også, hvis det ikke hjelper med det andre modemet (Alcatel sak) i morgen så blir det skyting her. Blir å lenke en telemontør fast her så han får se hva som skjer og han får ikke gå før det er ordnet hehehe Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Står modemet i rutingmode eller bridgingmode? Vet du hvilken firmware du har på den (meny 24.2.1 med telnet eller Maintenance via web). Vi har ikke hatt noen problemer med disse modemene. De har vært igjennom et ufattlig testprogram hos Telenor så jeg tviler på at det er modemet. Mvh, G. Rimala ZyXEL/Firstmile Lenke til kommentar
Izex Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Er ZyXEL Presige 650R-33 og det skal være siste utgave. holder på å downloade noen demoer så jeg tør ikke logge inn på modemet nå og sjekke mode. Det er bare så rart, hva annet kan ha noe med at nettet bare poffer ut ettpar sekunder og kommer tilbake? Det er strøm så det holder her og alt er som det skal...Har prøvd med annen hardware og annen PC og samme skjer der. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Nå har jeg brukt et to-tre år gammelt Alcatel ADSL modem og har ikke hadd antydning til problemer med det Kaster Zyxel i søppla der det hører hjemme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå