Qwseyvnd Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Hei hei Burde jeg velge JAVA for best porting kompatibel; tenkte å ha spillet til min mobil og x86 og Xbox 360? Problemet med X360 er at den støtter kun DirectX; mens HTC Sensation og alle andre støtter OpenGL og Open ES. Jeg vil designe 3D objekter i Blender3D, så må jeg skrive et kode som leser fra *.blender filen ? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Jeg la merke til at Blender3D har allerede ferdig game engine...Så jeg trenger ikke å programmere ekstern for mer funksjoner ? Hvis det er ja, så slipper jeg å programmere en spillmotor, riktig ? Så hvis jeg skal gjøre den kommersiellt, så må jeg eksportere filen til mitt eget format og programmere egen spillmotor for å selge den ? Merket noe oppe på menylinjen, i "Blender Render", der har jeg 4 valgmuligheter. Den siste "Engine" går ikke an å klikke, hva er den for noe ? Endret 6. januar 2012 av Qwseyvnd Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Skal du lage for Xbox 360, Windows og Windows Phone, er det XNA som benyttes (og C#). Dette er ikke noen spillmotor, men et spill-API (den inneholder alt du trenger for å lage en spillmotor). I en annen diskusjon rundt spill nevnte jeg Unity. Denne er kryssplattform, og funker for Windows, Mac OS X, Xbobx360, Playstation 3, iPhone og Android. Gratisversjonen funker kun for Mac OS X og Windows, og iPhone programmer kan kun utvikles på Mac OS X versjonen av Unity (grunnet EULA-en til iPhone SDK som krever at all utvikling skjer på Mac OS X) I Unity kan du bare dra .blender filer inn i programmet for å importere modeller derifra. Generelt om spillmotorer, så skrives disse som regel i C++. Unity er skrevet i C++ og benytter Mono som run-time for scriptstøtte. Blender er også skrevet i C++ men bruker CPython som run-time for scriptstøtte. Skal du skrive en spillmotor, er sannsynligvis C++ ditt beste valg. Men det kommer fortsatt an på kravet til spillmotoren din. Det er fullt mulig å bruke Java også. Sannsynligvis sammen med LWJGL (nettsiden er nede nå av en eller annen grunn). Endret 6. januar 2012 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg tror jeg starter med spillmotor Blender 3D i det første starten. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Nå dukket det opp andre tanker om Blender 3D. Kan jeg legge til dynamisk 3D lyd? Kan jeg sette inn musbevegelser, joystick, gamepad, ratt, kinect, webkamera, osv ? Hvordan oversetter jeg *.blender filen direkte til Xbox 360 og Wii ? Kanskje det går an å samle alle filer til kun ett blender filen ? Går det an å sperre mapper, py-filer, png-filer og selveste blender filen for å kun kjøre uten å modifisere blend filen ? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Hvor kan jeg finne flyfoto, veikart, terreng av hele Bergen fylket? Er de gratis ? For så å importere dem inn i "Blender 3D". Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Etter det jeg kan finne, er Game Blender kun støttet på Windows, Mac OS og Linux. Så du får ikke kjørt et Blender spill på 360. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå