Gå til innhold

Vi må smile mer

LonelyMan

Anbefalte innlegg

Smil sprer glede, livsglede. Når vi er i butikken, smil til hun som sitter bak kassa, smil til de som står i kø, men ikke smil så mye at smilet blir til ei maske. Smil og vær glad.

Sett inn et smiletegn i denne tråden, så skal dere se at smil er gledesspredere.

Vi burde også skapte kontakt i hverdagen, ikke bare la alt gå som en rutine, vi glemmer å snakke med folk.

smile.gif

Endret av LonelyMan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempebra å smile! Vart stoppa av en fyr på gata en gang som sa jeg hadde gjort dagen hans bare ved å smile tiø ham, og dermed gjorde han dagen min!

:D

Det er sant da. Jeg kan gå i opptil 2 døgn og huske et riktig godt smil. Det lengste jeg har husket et smil, er ca 6 år. Jeg har tenkt på et spesielt smil i ca 6 år, fordi det var et så utrolig bra smil da. he-he.

Jeg har begynt å innse at noen smil er bare en del av livet sitt.

Lenke til kommentar

Smil autentisk. Smil når du mener det.

Snakk med dem du ønsker å snakke med.

Enig her, smiler man ikke autentisk utgir man ser for å være noe man ikke er.

Hvis du smiler og snakker til alle, mister det all betydning.

Om man er i godt humør, har i hvert jeg jeg en tendens til å smile, og ser ingenting galt i det. Å snakke til alle ser jeg heller ikke på som er problem, om det er noe man selv vil fordi man selv liker å gjøre det.

Ubetinget kjærlighet og ubetinget glede er totalt uten mening.

Hvorfor? Tenker på om man oppfører seg autentisk da, om man ikke gjør det vil heller ikke andre oppføre seg autentisk, og i stedet vil alle bare prøve å holde maska. Å få litt kjærlighet og glede i hverdagen er noe alle setter pris på, og det er slike øyeblikk hvor man nyter livet mest. Den beste måten å få kjærlighet og glede er å gi det, og så lenge man lever det livet man selv vil ser jeg ingen problemer.

Lenke til kommentar

Om man er i godt humør, har i hvert jeg jeg en tendens til å smile, og ser ingenting galt i det. Å snakke til alle ser jeg heller ikke på som er problem, om det er noe man selv vil fordi man selv liker å gjøre det.

Nemlig. Da er man jo autentisk.

Ubetinget kjærlighet og ubetinget glede er totalt uten mening.

Hvorfor? Tenker på om man oppfører seg autentisk da, om man ikke gjør det vil heller ikke andre oppføre seg autentisk, og i stedet vil alle bare prøve å holde maska. Å få litt kjærlighet og glede i hverdagen er noe alle setter pris på, og det er slike øyeblikk hvor man nyter livet mest. Den beste måten å få kjærlighet og glede er å gi det, og så lenge man lever det livet man selv vil ser jeg ingen problemer.

Hvis man er betingelsesløst glad i alle og smiler til alle, har det jo ingen verdi?

Og jeg tror ikke man nyter livet mest når man trenger smil og kjærlighet fra andre for å nyte det.

Det er nok heller en liten avhengighet. Det er det som kalles å være needy.

Jeg er veldig idealistisk og småkynisk i mitt syn her, selvsagt er det koselig med smil i hverdagen. Men som sagt, bare hvis det er et autentisk smil.

Det føles bra, for det utløser jo endorfiner.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Det er fint å være høflig mot alle man treffer, men å smile falsk er are dumt. Falske smil er så lette å gjennomskue, for falske smilere gliser bare med kjeften. Bare 10% kan kontrollere smilemusklene rundt øynene. Hvis man ikke er en av dem, så er det like greit å la være. Falske smil kan også oppfattes som hånlige eller foraktelige. Men ellers er det greit å være hyggelig mot dem man treffer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...