Torbjørn Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Har laget en SMS modul til perl - gjør det mulig å sende SMS fra kommandolinja i linux - gratis! http://moholtsvingen.mine.nu/sms/ Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 ligger en planit modul der for netcom brukere også - 20 gratis meldinger eller noe sånt. Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Bra jobba! Funker greit. Jeg har litt problemer med å få lagt inn Crypt::SSLeay modulen, men det var bare å kutte ut GuleSider og Sol så funker det fint. Dette programmet og telefonkatalogen i Shell er kjempekjekke å ha! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 hm.. hvis installasjonen feiler med den modulen... du prøvde sikkert perl -MCPAN -e 'install Crypt::SSLeay' ... så går det an å se gjennom feilmeldingene og prøve å installere feilende dependencies manuelt istedet for å stole på CPAN's automatiske håndtering, har hjulpet meg ofte. edit: ser av andre meldinger her at det har du sikkert gjort men prøv som sagt å finne årsaken til feilen og installer manglende moduler manuelt Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Ja, det prøvde jeg først. Så klagde CPAN på at jeg ikke hadde openssl installert. Siden jeg kjører Debian, så brukte jeg 'apt-get install openssl', og fikk installert det. CPAN kom deretter en anelse lenger, men kræsjet allikevel når det var noen openssl-filer den ikke fant. Scriptet ditt var ganske oversiktlig skrevet, så det var ikke så vanskelig å finne ut at det bare var SOL og GuleSider som faktisk benyttet denne modulen. Så da ble den enkleste metoden å bare kutte ut de to. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 skjønner, slår meg til ro med at det er en system feil og ikke perl modulen eller perl installasjonen generelt Mother og Telenor blir kodet bare jeg får meg kontantkort for selskapene. Lenke til kommentar
roff Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Savner muligheten for global installering, hvor man legger inn brukernavn og passord for de forskjellige sitene i en egen .sms_config fil. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 det står kort kommentert i FAQ'en på sidene. Så lenge systemet reverse-engineerer en http session og parser html, så er det ikke særlig stabilt, det vil i beste fall kreve kontinuerlig ettersyn og oppfølging (fra min side) ettersom html layout på sidene kan endre seg. Hvis du installerer systemmodulene som trengs, LWP::UserAgent, HTTP::Cookies, URI::Escape og Crypt::SSLeay (som regel bare den siste som mangler) så skal cd ~/tmp && tar xzvf sms.tar.gz && perl Setup.pl enkelt kunne kjøres av hver enkelt bruker som skulle ønske å sende sms. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Har laget en SMS modul til perl - gjør det mulig å sende SMS fra kommandolinja i linux - gratis!http://moholtsvingen.mine.nu/sms/ Kanskje du kunne laget en modul til sms.ac ? Hos sms.ac kan du kjoepe SMS kreditt for en billig penge. Jeg bruker selv ett annet commandline sms program.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Hvilket program bruker du for å sende SMS? Jeg har ikke hørt om dem, men jeg kan se hva jeg får til. Vet du om de sender SMS til alle norske mobiloperatører? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jeg bruker SMSSEND. Det finnes moduler til aa sende fra de fleste websider som tilbyr sms fra web og visst ikke det finnes saa er det utrolig lett aa lage din egen modul, http://freshmeat.net/projects/smssend/ Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 hmm.. ser ut som om jeg har funnet opp krutt en gang mer enn nødvendig. (som om ikke det har skjedd før) Jeg skal ta en titt på siden du foreslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå