Ackermann Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hei. Har problemer med mitt kjølehjørne. Jeg la merke til at det lå veldig mye vann rundt om på kjøkkenet, her en dag. Så begynte jeg å sjekke, å fant ut at den ikke produserte varme, og at vannet til overs rant over. Så det jeg ikke vet, er hva jeg må gjøre? Må jeg skifte kompressor? eller er det en annen grunn til at det kommer lyder, å den ikke fungerer. Her er video til lyden: ( ) Det er et kjølehjørne som er innbygd i innredningen, så det koster mer å skifte hele hjørne og det er masse mer arbeid. Håper at noen kan hjelpe meg! Har ikke noe å kjøle ned mat å drikke med Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Kan hende det er termostat som er utslitt. Da kan det komme sveiselyder pga dårlig kontakt. Motorvernet kan det oxo være. Tenkte på Green Mile når jeg hørte lyden. Lenke til kommentar
Ackermann Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Hvordan finner jeg ut at termostaten ikke fungerer? Har prøvd å feilsøkt litt, men hjelper veldig lite når jeg har 0 peiling på kjølskap... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Dersom du har 0 peiling, bør du kanskje kontakte noen som kan komme og se på det. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Er faktisk enig med Z. Her trengs grunnleggende teknisk innsikt. Dessuten trengs det deler. Husholdning krever penger. Deal with it! Noen bilder av superb kvalitet hadde hjulpet oxo! Lenke til kommentar
Ackermann Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 Det er ikke noe spesielt kjøleskapsmerke. Det er kjøpt på en gammel butikk som er nedlagt for lenge siden, og det er ikke bare å få noen fra et annet merke å se på det. Penger er ikke noe problem, og de fleste delene får jeg tak i gjennom jobben. Jeg har 0 peiling på hva som gjør at den lager en sånn lyd og hvorfor det ikke fungerer. Om kanskje noen av dere vet hva som feiler det. Er det bare en termostat som er gåen, så hadde det vært strålende, men jeg vil være sikker før jeg begynner Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg er ikke noen ekspert heller. Men en termostat er en boks med bryter inni. Selve føleren ser ut som en streng fra termostat der enden stikker inn i kjøleskapet. Og så går det ledning til temperatur skruknott. Ofte er knott montert på selve boksen. Du kan sikkert ta en termostat fra et lignende kjøleskap. 90% er det termostat som ryker først på kjøleskap. Kan også være et motorvern som er gåent. Skjeldn motor/pumpe går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå