Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst nettverkskort for betongvegger

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har problemer med stadige lost connections med min 'D-Link DWA-160 Wireless N USB' mot ruteren, en 'NETGEAR Dual Band Wireless-N Router 3800', dersom de står i hvert sitt rom med betongvegg i mellom. Problemet er det samme på begge bånda.

Ser ikke ut til at ruteren er problemet da jeg opplever meget stabil connection både med en gammel bærbar Dell 1230 med ubuntu 8 og en nyere bærbar Asus med windows 7.

USB'en, som forøvrig sitter i en stasjonær pc med windows 7/ubuntu 11.10 (wubi), fungerer fint i samme rom som ruteren.

Jeg antar USB'en rett og slett ikke har kraftig nok antenne og lurer på om jeg heller burde hatt et pci(/e) trådløst nettverkskort som gjerne har tre antenner på seg.

Men før jeg løper og kjøper så hadde det vært fint med råd dersom det er noen her som har noe å anbefale, eventuelt lignende erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du den rett i kabinettet eller via en usb-kabel? Kabinett "spiser" wifi-signal, så du ønsker å sette usb-stikken litt vekk i fra kabinettet.

Hadde den rett i kabinettet. Men nå sitter den i medfølgende kabel og jeg har fått en 'strek' ekstra. Har ennå ikke falt ut, så det ser ut til å holde!

Takk så mye :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...