eigil Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hei Jeg har problemer med stadige lost connections med min 'D-Link DWA-160 Wireless N USB' mot ruteren, en 'NETGEAR Dual Band Wireless-N Router 3800', dersom de står i hvert sitt rom med betongvegg i mellom. Problemet er det samme på begge bånda. Ser ikke ut til at ruteren er problemet da jeg opplever meget stabil connection både med en gammel bærbar Dell 1230 med ubuntu 8 og en nyere bærbar Asus med windows 7. USB'en, som forøvrig sitter i en stasjonær pc med windows 7/ubuntu 11.10 (wubi), fungerer fint i samme rom som ruteren. Jeg antar USB'en rett og slett ikke har kraftig nok antenne og lurer på om jeg heller burde hatt et pci(/e) trådløst nettverkskort som gjerne har tre antenner på seg. Men før jeg løper og kjøper så hadde det vært fint med råd dersom det er noen her som har noe å anbefale, eventuelt lignende erfaringer. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Har du den rett i kabinettet eller via en usb-kabel? Kabinett "spiser" wifi-signal, så du ønsker å sette usb-stikken litt vekk i fra kabinettet. 1 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Det kan være riktig at nettverkskortet du har idag, ikke har kraftig nok antenner. Jeg ville prøvd å teste med noe annet, evt som "Flodec" nevner; sette usb-sticken litt unna kabinettet. Mvh Faller Lenke til kommentar
eigil Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Har du den rett i kabinettet eller via en usb-kabel? Kabinett "spiser" wifi-signal, så du ønsker å sette usb-stikken litt vekk i fra kabinettet. Hadde den rett i kabinettet. Men nå sitter den i medfølgende kabel og jeg har fått en 'strek' ekstra. Har ennå ikke falt ut, så det ser ut til å holde! Takk så mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå