Gå til innhold

9600 pro eller FX5600?


Tjohei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg ser at dette har blitt diskutert opp og ned her allerede. Men jeg kan se i noen tester at 5600 får bedre score enn 9600pro, så jeg lurer litt på hvorfor dere anbefaler ati'en da... :shrug:

 

Men for å stille et annet spørsmål. Hvor stor er forskjellen mellom revisjon 1 og 2 på 5600'en?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg kjøpte 9600 PRO for ikke så lenge siden. Jeg lurte på akkurat det samme, og fikk anbefalt å kjøpe ATI'en.

 

Siden jeg ikke har noe annet å sammenligne med, er det vanskelig å si om det var et godt valg, men for meg gav det en enorm forbedring til min litt slitne maskin.

 

Har en 800 MHz som hadde et Geforce 256DDR kort. Når jeg byttet det ut med 9600 PRO var det som å putte en V12 er i en lada. Maskinen min ble sykt mye raskere, men får sannsynligvis ikke vist sitt fulle potensiale......

 

Har vært litt skeptisk med ATI, da jeg har hatt dårlig erfaringer fra tidlige tider.

Jeg ga ATI en sjanse, og er i hvertfall kjempefornøyd med mitt valg.....

Lenke til kommentar

:grumpy::evil: gainward sitt nye fx 5600 ultra xp 256 MB kort er det største dritet noensinne. Det er så utrolig dårlig spesiellt da med 3d funksjon. Fik 1400 i benchm 03 og 4600 i 01. Og da har eg overklokket det . skal prøve med giant 2 kjøleribbe på kortet no men eg tror ikke det har noe å si.

 

Hold deg til pro kortene og fx kortene bør være 5800 eller 5900 hold dere langt unna 5600 serien. det er svindel...... :evil::grumpy::shrug:

Lenke til kommentar
:grumpy:  :evil:  gainward sitt nye fx 5600 ultra xp 256 MB kort er det største dritet noensinne. Det er så utrolig dårlig spesiellt da med 3d funksjon. Fik 1400 i benchm 03 og 4600 i 01. Og da har eg overklokket det . skal prøve med giant 2 kjøleribbe på kortet no men eg tror ikke det har noe å si.

 

Hold deg til pro kortene og fx kortene bør være 5800 eller 5900 hold dere langt unna 5600 serien. det er svindel...... :evil:  :grumpy:  :shrug:

 

4600 i 3d mark 2001...?dette korte er ikke så dårlig..

fx 5200 klarer jo bedre en det,hvilken cpu kjører du med...

høres jo ut som du har et mx 400 kort..

Lenke til kommentar
Radeon 9600 pro eier FX 5600 ultra  :yes:

 

du må jo være besatt av ati..

du skulle jo ha begynt som selger for ati,ser at du prøver og overbevise hele forumet at alle må ha ati,helst 9800pro..

lurer på hvor gammel du er "slappedasken"..

 

vet jeg ikke skriver seriøst nå..

synes du bare er så grenseløst barnslig..

det dagen ditt ati-kort ikke virker lengere,går du sikker under..

 

trodde du/vi var her for og få hjelp og hjelpe andre..ikke påpeke at ati er best uansett hva andre sier(eller igonere andre)greit at du ikke liker ge-force,men du kan vel være litt seriøs også..

Lenke til kommentar

Til alle som sier at 9600 pro er bedre enn FX 5600 Ultra: Kikk på denne linken:

 

http://www.tomshardware.com/graphic/200307...d_guide-12.html

 

og forklar for meg hvorfor 9600 pro er bedre enn FX 5600 Ultra. FX'en får bedre score i ALLE benchmarkene.

 

Ikke misforstå meg, jeg er ikke noe mer gla i nvidia enn dere andre. Jeg forstår bare ikke logikken bak utsagnene deres...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...