enurs Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Jeg prøver å komme meg ut på internett, noe som ikke er helt lett. Mitt nettverkskort er realtek eller noe slikt. Når jeg har installert winxp så finner xp driverne og slikt så det ser helt fint ut. Alt er koblet riktig på routeren og det lyser der det skal lyse. Nettvkortet lyser også. Når jeg starter IE så får jeg opp at siden ikke kan vises. Jeg har prøvd alle mulige instillinger men får det bare ikke til. tols,setup wizzards osv funker ikke uansett hva jeg velger. JEg har ikke fåt xp drivere til nettvkortet siden xp finner det. Kanskje her feilien ligger eller vet dere om andre ting jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
skol Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Tja, hadde vært kjekt om du kunne fortalt oss: Har du designert en fast ip adresse til nettverksprotokollen TCP/IP eller blir den tildelt en automatisk, gateway og DNS servere er fyllt inn, Har du verifisert med Nextgentel at linja er ok Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Sett fast Ip på pc'n. > 10.0.0.2 Har du konf. riktige dns-adresser ? Prøv : Ping 10.0.0.2 Ping 127.0.0.1 Du skal få 0 % loss Sikker på at ledningene er riktig satt opp ? Rosa ledning fra vegg til router. Gul ledning fra router til nettverkskort. Mener det var sånn. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Har du installert firewall...? ZoneAlarm el.? Prøv å fjern TCP/IP protokollen og legg den inn på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå