Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 850 GL .94. Dau clutch?

Anbefalte innlegg

Hei!

I dag når samboer skulle kjøre bilen etter at den hadde stått ute rundt 10 timer oppdaget hun en pipelyd hun sier kom fra bremsene (satt ikke på selv, så vet ikke helt sikkert).

Hun trillet da ned de første bakkene ned mot hovedveien, men når hun satt bilen i 1/2. og gasset på begynte bilen å spinne og hyle uten effekt fra motoren.

Hun fikk rygget bilen bak i ei busslomme, gikk hjem slik at jeg kunne gå ned å undersøke.

Slik som hun hadde det, så spann bilen i 1, 2 og 3 gir. (isåfall det jeg tror. Vanskelig å se når en sitter i bilen..)

Satt bilen i første, tok på håndbrekk og slapp ut clutchen, men bilen gikk fortsatt.

Prøvde dermed å rygge, noe som gikk fint. Rygget da rundt 400 meter mot huset da jeg ville prøve 1. gir igjen, noe som faktisk gikk helt fint. 2, 3 og 4 fungerte fint og.

Noen som vet va som skjer? Kan det være bare en glipp? ADS?

Fyr løs om noe er uklart!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Prøv å kjøre en tur, hvis clutchen slurer merke du det når du har bra med pådrag.

Forøverig er det en ganske vanlig feil at simringen på veiva begynner å lekke etter endel år/km, noe som kan føre til olje på clutchen = gåen clutch...

Ganske dyrt å bytte på verksted, å ikke sålett å bytte selv (men det går)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...