forglemmegei Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hei! Jeg er en utenlandsk student (beklager derfor for min språk) og bor på studentsamskipnaden. Jeg deler kjøkken og bad med den andre utenlandsk student. Det skulle egentlig vært veldig trivelig plass å bo i, men det er ikke sant... Problemet er at mine forhold med naboen er vanskelige... Vi ikke snakker allerede i flere måneder, det er allerede plagsomt for meg. Også ikke hilser hverandre! Det er noe som er helt umulig for meg å forstå. Hun vil ikke snakke, vil bare gjøre det når hun ønsker å krangle. Hun er agressiv, klarer ikke å snakke normalt, som regel begynner å skrike på meg med en gang. I de siste månedene begynte hun å fornærme meg, f. eks. si at jeg er den dummeste menneske hun har sett i livet og noe lignende. Sier at jeg bruker hennes ting. I dag kom hun ut på kjøkken og begynte å skrike igjen. Årsaken var at hun har satt et par talerker på kjøleskapet for noen dager siden og krevde at jeg måtte ta dem bort. Det er fordi det var jeg som satt talerkene dit,sa hun! Og når jeg sagt at det var hun selv, så ropte hun at det kan ikke være sant. Jeg er skikkelig lei av slike forhold nå. Det var slutt med tålmodigheten min. Jeg søkte en annen bolig men det er ikke sikkert at jeg for den... Hva kan jeg gjøre med dette alt? Ber dere om råd både om mine rettigheter i slik situasjon og hvis noen kan gi noe psykologiske tips hvordan kan man oppføre seg i slik situasjon så vil jeg også bli takknemlig. Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hvor kommer du ifra og hva studerer du ? Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Hvor kommer du ifra og hva studerer du ? Fra Russland og studium knyttet til helsevesen... Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Hvor kommer du ifra og hva studerer du ? Beklager, men ikke helt forstår hvordan henger det sammen med problemet. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Tråden omhandler et sosialt problem snarere enn et juridisk, og flyttes derfor til mer passende forum. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Du kan skrike tilbake, gjøre livet hennes så surt at hun flytter ut, eller flytte ut selv.. er dessverre lite å gjøre med mennesker som viser lite hensyn til andre og som bjeffer på grunn av sin egen usikkerhet og udugelighet. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Nå har vi sett en side av saken Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Nå har vi sett en side av saken Det er klart:-) Og det er egentlig ikke en hele side, men kanskje 30 -40 % av en side :-) Men jeg kan ikke se fra hennes side. Tråden omhandler et sosialt problem snarere enn et juridisk, og flyttes derfor til mer passende forum. Takk for hjelp, jeg selv var egentlig i tvil om hvor skal jeg starte slik tråd. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Du kan skrike tilbake, gjøre livet hennes så surt at hun flytter ut, eller flytte ut selv.. er dessverre lite å gjøre med mennesker som viser lite hensyn til andre og som bjeffer på grunn av sin egen usikkerhet og udugelighet. Jeg søkte en annen bolig, men ikke sikkert at jeg får den. Det å skrike tilbake... jeg begynte allerede å gjøre det av og til, selv om det er en villskap for meg. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Et tips kan være å ta kontakt med de som har boligene (studentsamskipnaden?). Ta en prat med dem, og forklar hvorfor du ønsker å skifte bolig. Forhåpentligvis forstår de hvordan dagens bosituasjon plager deg, og kanskje dette kan få fortgang i saken. Utover det kan det være verdt et forsøk med en alvorlig samtale med den personen du bor sammen med. Fortell henne hvordan dette påvirker deg. Håper det hjalp deg litt. Mvh -Deluze Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Takk for deres tilbakemeldinger! Har nå flyttet til en annen plass. Håper at det blir bedre. Kanskje eks naboen min får også en nabo hun vil trives bedre i lag med. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Lykke til i ny bosituasjon! -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå