MariusJS Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg skal kjøpe Pc til ca. 7-8K, lurer på om dette ser ok ut? Bruker denne PC byggeren: http://www.netshop.no/Avdelinger/Netshop-PC/Netshop-Free/NetShop-Free-Intel-1155-PC-bygger-Konfigurer-din-egen-maskin-47899-p0000168092.aspx Dette er det som er inni: NetShop 3 års PC garanti Produksjon og testing av PC Lancool PC-K58, Miditower, Sort Chieftec Super 750W CFT-750-14CS ASUS P8P67 B3 P67 hovedkort socket 1155 Intel Core i5 2500K Quad Prosessor Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz Western Digital 2TB Green 3,5", SATA3 ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA Sony DVD-brenner AD-5280S intern Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Koster: 8316 + frakt Lenke til kommentar
rubiTT Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Ser fin ut den, men ville spandert på meg en 120GB SSD til OS og programmer hadde jeg vært deg, og hadde personlig valgt ATI framfor GeForce Har tenkt å kjøpe ny pc selv, men kommer til å vente til Mai, da Intels neste generasjons prosessorer kommer ut.. Disse vil ligge på samme pris som dagens, men være en del kraftigere! Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Ser fin ut den, men ville spandert på meg en 120GB SSD til OS og programmer hadde jeg vært deg, og hadde personlig valgt ATI framfor GeForce Har tenkt å kjøpe ny pc selv, men kommer til å vente til Mai, da Intels neste generasjons prosessorer kommer ut.. Disse vil ligge på samme pris som dagens, men være en del kraftigere! når du sier "en del kraftigere", så tolker jeg det som at du mener mye kraftigere? det er nok feil skal jeg si deg som for eksempel i5 2500K som er nå, kommer til å krympes og bli kalt i5 3550K og være omtrent samme pris, men ytelsen er ikke noe særlig mye mer, bare litt. men hvis jeg ikke tar helt feil så vil en krymping føre at den kan klokke litt høyere? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Ser fin ut den, men ville spandert på meg en 120GB SSD til OS og programmer hadde jeg vært deg, og hadde personlig valgt ATI framfor GeForce Har tenkt å kjøpe ny pc selv, men kommer til å vente til Mai, da Intels neste generasjons prosessorer kommer ut.. Disse vil ligge på samme pris som dagens, men være en del kraftigere! når du sier "en del kraftigere", så tolker jeg det som at du mener mye kraftigere? det er nok feil skal jeg si deg som for eksempel i5 2500K som er nå, kommer til å krympes og bli kalt i5 3550K og være omtrent samme pris, men ytelsen er ikke noe særlig mye mer, bare litt. men hvis jeg ikke tar helt feil så vil en krymping føre at den kan klokke litt høyere? Støtter dette. Det eneste vi vet sikkert er at modellene som kommer ut er en krymping (altså ingen mer ytelse pr. klokkesyklus direkte) samt at de bare har marginalt høyere frekvens - ca 100Mhz ekstra over det vi forventer vil være den tilsvarende gamle delen. Ingenting enormt altså. Det spekuleres dog i (basert på erfaring) at det kan bli en del mer overklokkings-headroom, men dette er ubekreftet enda. Ellers er det verdt å få med seg at strømeffektivitet og dermed temperatur vil gå ned en del som direkte følge av krympen. Det er kjekt selvfølgelig. Jeg tror ikke vel ville ventet om du trenger en maskin nå dog. Det er fremdeles et stykke frem til disse er lett tilgjengelig i faktiske butikker, og en 2500K du kan kjøpe i dag vil på ingen måter skuffe anyway. Du vil alltid kunne finne noe å vente på som er "bare et par måneder unna", så det er ikke noe godt argument i seg selv når det gjelder datadeler. -Stigma Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 OK, men et annet dpørsmål, hvilket GPU merke er best (av GeForcene)? er det stor forskjell på GTX560, og GTX560Ti? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) OK, men et annet dpørsmål, hvilket GPU merke er best (av GeForcene)? er det stor forskjell på GTX560, og GTX560Ti? 1. Merket betyr så og si ingenting, men her er de tingnee du fkatisk bør se på når du velger det spesifikke kortet du kjøper etter å ha valgt en chip-modell: - Kjølerløsning, viktig. Du får ofte kort med bedre enn standard løsning til samme pris eller vedig lite ekstra penger. Det er so mregel verdt det - Fabrikkoverklokking, viktig. Dette er en balansegang mellom pris og ytelse, men selv blandt de billigste kortene vil det være noen som har ihvertfall litt garantert overklokk mens andre er på helt stock hastghet. Da går du heller for den som har garantert høyere frekvens naturligvis. - Evt. ekstra software i pakken. Noen ganger er det med et gratis spill eller to som faktisk kunne kostet noen hundre kroner å kjøpe løst. Om du likevel hadde tenkt å kjøpe disse så øker det jo effektivt verdien av pakken... det kan være greit å bruke som avgjørende faktor når du først har vurdert de to andre faktorene. ------------- GTX560 og GTX560Ti er veldig stor forskjell på (i størrelseskorden kanskje +15-20%, altså ganske betydelig). Det er nesten kriminellt at de har nesten identiske navn. GTX560 er ganske så "meh". GTX560Ti derimot er lett det korter der du får absolutt mest for pengene (ihvertfall fra Nvidias side, AMD har sine egne konkurransedyktige kort). Du kan se på tester selv her: http://www.anandtech.com/show/4344/nvidias-geforce-gtx-560-top-to-bottom-overclock/4 Det som er verdt å merke seg er at 560Ti også er spesiellt kjennt for å fabrikkoverklokkes ekstra langt. Det er faktisk såpass mye headroom på den at blandt de beste fabrikkoverklokkende versjonene så er ytelse ganske identisk til GTX 570 i de fleste tilfeller (hvilket har en helt annen mye høyere prisklasse). Kort sagt er det uten tvil et glimrende kjøp om du skal ha et high-end kort men ikke vil bruke mange tusen på det. Her i norge er det bare typ 150-200kr forskjell mellom 560 og 560Ti basismodellene, og det gjør 560 til et definitivt ikke-kjøp fra mitt synspunkt. -Stigma Endret 6. januar 2012 av Stigma 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå