Gå til innhold

Anbefaling av spill-PC til < 10.000

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte å kjøpe en ny spill-PC. Bevarer kun skjerm/tastatur/mus/ssd disk/cpu kjøler/lydkort fra den gamle maskina.

Tenkte å bruke maks 10k, og trenger da:

*CPU

*Grafikkort

*HK

*RAM (min 8GB, helst mer)

*Kabinett

*PSU

Jeg er opptatt av å få et godt kompromiss mellom ytelse og støy. I praksis vil det si at jeg gjerne legger i 500kr mer for en stillegående PSU, og heller prioriterer et skjermkort som kan idle med 0 RPM fan enn et som gir 5% bedre ytelse. I samme linje er jeg også ute etter et støydempende kabinett. Kan vurdere vannkjøling, men jeg er 0 interessert i å måtte skifte/rense vann osv.

Noen anbefalinger her? Vurderer å vente til den nye grafikkortgenerasjonen kommer utover vinteren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ivy Bridge er en krymping av Sandy Bridge, klokk for klokk blir det ingen særlig forbedring nei. Om man ikke vil vente, kan man gjerne kjøpe Sandy Bridge i dag. Ivy Bridge er kompatibel med de fleste av dagens hovedkort, man velger et Z68-basert et for å være sikker der.

Lenke til kommentar

Ja, det var det jeg også tenkte.

Kikket litt på Fractal Design Define R3 kabinett, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648463 .

Er det et greit valg mtp. støy, eller finnes det f.eks. kabinett med integrert, passiv vannkjøling (Minns det var noe slikt fra Zalman for mange år siden)?

Er det noen av skjermkortprodusentene som utmerker seg med stillegående vifter? Leste et sted at de nye 7970-kortene kjørte på 3W med 2D og kunne skru av viften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...