Gå til innhold

Ny cpu og hovedkort.. intel. Hva bør jeg velge??

Sfinx

Anbefalte innlegg

Hei og hopp 8) ..

Har en sliten amd og tenkte jeg skulle gå over til intel sine godsaker..hehe..

Så.. kan noen av dere hardcore intel fan anbefale meg noe bra saker som er ute på markedet nå?

Jeg hadde vel egentlig tenkt meg en P4 2.8Ghz 800Mhz cpu. Bra valg??

Men hva slags hovedkort..? Jeg er litt i tvil.. vil ha et bra et.. driver med overklokking.. dog ikke dette er det viktigste..

Har litt lyst på Abit sitt IC7 hovedkort.. er det bra?

Men hva? IC7, IC7 Max 2, IC7 Max 3 (kommer snart) ?? Hva bør jeg velge?

Max 3 er dyrt da.. og er det så mye bedre på high end enn de andre IC7 korta??

Gi meg no anbefalninger da folka.. ikke noe slik fyfy.. ikke dropp amd osv..

Vil ha seriøse svar :woot: ..

Takk.. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Intel sine godsaker??

hehe.. :lol:

Jeg vill anbefale AMD 2500+ Barton..

Med Nforce2 brikkesett på hovedkortet.

tror nok P4 2.8Ghz 800Mhz cpu lett tar amd 2500.

har selv en slik(amd 2500),men har ingen pro og innrømme at p4 2.8 er en del bedre ..

Lenke til kommentar

Jeg ville personlig foretrekke et ASUS P4C800/DELUXE som Gb-LAN, RAID både på IDE og SATA, klokker veldig godt og prisen er rundt 1800 kr.

Test HW:http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as...c800/index.html

Som CPU ville jeg ha valgt en 2,6GHz/800 siden jeg vet at denne lar seg klokke til svinehøye frekvenser (har testet min 2,6 på 3,7 men kjører på 3,4 grunnet kjøling/stabilitet), denne CPU'en koster ca. 2000 kr og er ca 500 kr billigere enn 2,8/800 modellen.

Har sett på OC-resultater at man klarer ikke å gå lengere med en 2,8 enn en 2,6 (Se overclockers.com database).

Det som virkelig er kritisk er minnet grunnet at det er enn stor fordel og kjøre CPU-fsb og minnebuss synkront.

Øker du da fsb til CPU så vil minnebussen følge etter.

Jeg kjører selv Dual-DDR med 2 TwinMOS 256MB/466MHz på slakke timings men med en hastighet på 523MHz (Effektivt 1046MHz).

Dette minnet koster litt mer men som jeg sa: Minnet betyr alt ved OC av P4C-serien!!!

Lenke til kommentar

Vel, nok en gang ser man at enkelte ikke klarer å holde seg til temaet , men prøver en amd/intel debatt :grumpy:

Når det gjelder hk vil du bli fornøyd med de fleste 875/865 kortene som er på markede, har selv abit og er kjempefornøyd men har også prøvd Msi sine og disse yter meget bra, asus er også et bra valg men skal du ha asus i 875 serien vil jeg annbefale deg å gå for E utgaven da det første de kom med laget mye krøll.

Lenke til kommentar

Kjøp et i865/875 hovedkort som har det du vil ha av utstyr som RAID, LAN, firewire etc. Personlig sverger jeg til Abit, men Asus, MSI, Gigabyte er alle varmt å anbefale.

Der er svært lite trøbbel (kompatiblitet og sånne "uforståelige ting") med hovedkort basert på nevnte chipsetter generelt.

Lenke til kommentar
Vel, nok en gang ser man at enkelte ikke klarer å holde seg til temaet , men prøver en amd/intel debatt :grumpy:

Når det gjelder hk vil du bli fornøyd med de fleste 875/865 kortene som er på markede, har selv abit og er kjempefornøyd men har også prøvd Msi sine og disse yter meget bra, asus er også et bra valg men skal du ha asus i 875 serien vil jeg annbefale deg å gå for E utgaven da det første de kom med laget mye krøll.

Ja.. skjønner det.. er mye å velge i om dagen og jevnt over så har alle mye bra å by på..

Vurderer sterkt en p4 2.6Ghz og muligens et Abit IC7-G kort eller et Asus P4C800-E Deluxe.. det er jo ekstremt bra.. og det er jo bra på high end.. vil liksom ha et hovedkort med innebygget gigabit LAN og gjerne lyd.. S-ATA og RAID.. /Firewire.. Det Asus kortet er jo stabilt og meget bra..

Men som sagt tidligere ville jeg sette de gode kronene i RAMen ..

Corsair XMS eller Geil?

Satser helst på ca 1024MB RAM.. kan bli ekspensivt, men ram er viktig!

Hva slags Corsair XMS vil dere anbefale da?

4000? :p

Kanskje jeg burde vente litt .. for å se om det kommer noe nye heftige nykommere på markedet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...