Gå til innhold

Billigst mulig HTPC.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker å lage meg en stuePC, eller en såkalt HTPC. Har tenkt å bruke XCMC slik at jeg kan bruke android telefonen min som fjernkontroll foreløpig. Skal kunne kjøre full hd(1080p encodes). Blurayspiller er noe jeg får kjøpe meg ekstra når jeg får råd. Det jeg også kunne tenkt meg er muligheten for å emulere gamle spill, vet ikke hvor stor maskinkraft jeg trenger der, men må vell ka mulighet til å koble min trådløse xbox kontroller på den.

Budsjettet mitt er vell ikke så stort akkurat, kommer det over 2000kr så sliter jeg. Men hadde vært greit om noen er flink med oppsett som kan anbefale noe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsetet ditt feiler på grunn av prisguiden. Det er bare å gi opp. Prisjakt.no er mye bedre!

Laveste pris for kabinettet er 644+frakt.

Kjøp heller dette hovedkortet. Bedre og billigee.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1008934

Harddisker er så dyre for tiden at det lønner seg å vente. Har du ikke en gammel laptop du kan ta disken fra i mellomtiden? Evt. kjøp en bitteliten operativsystemdisk og bruk ekstern disk til lagring.

Lenke til kommentar

Åkei takk for svar. Tenker jeg kan kjøre linux fra minnepenn eller noe sånt, har jo to eksterne disker.

Oppsett består nå av:

Intel D2700DC

In-Win BP655 200W (Sort)

Kingston ValueRAM SO-DIMM DDR3 PC10666/1333MHz CL9 Premier King. F 2GB (KVR1333D3S9/2GKF)

Pris: ~900Kr

Er litt usikker på rammen, men fikk opp to alternativer og tok den med 2Gb i. Valgte minne for bærbare, for det er vell det som skal i det hovedkortet?

Kan noen si noe på hvilke områder dette oppsettet vil slite? Er usikker på om det blir bra nok for å kjøre full hd videoer.

Lenke til kommentar

Du linket til samme produkt tre ganger.

Linux fra minnepenn er uhorvelig tregt. Lag en 20GB partisjon på en disk og kjør det derfra.

Ville kjøpt 2x1GB eller 2x2GB RAM. Da får du to kanaler, og en vesentlig kjappere maskin. Hovedkortet skal ha SODIMM-minne("bærbar-minne").

Er forøvrig 85% sikker på at hovedkortet kjører full HD helt glatt. Atom D525, som er forgjengeren til D2700, kjører 1080p, så da bør absolutt etterfølgeren også klare det. Kortet har imidlertid ikke kommet ut enda, så det ligger nesten ingenting på nettet om det.

Alternativet er å kjøpe et hovedkort med PCIexpress-port og kjøpe f.eks et GeForce GT210

Lenke til kommentar

aha, satt å klødde meg i hodet siden jeg ikke fant det hovedkortet på lager noen plass :p Får bare vente da :)

Trenger jeg mye minne? hadde kanskje vært greit med 4Gb så holder det ihvertfall(2Gb i hver kanal).

Oppdaterer linkene mine

Intel D2700DC

In-Win BP655 200W (Sort)

Kingston ValueRAM SO-DIMM DDR3 PC10666/1333MHz CL9 Premier King. F 2GB

Er litt knoting med linker fra prisjakt, alle blir de samme når jeg driver å kopierer.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=822644

Det her har E350 og PCI-express. Muligens et bedre valg?

Hmm, leste en plass at E350 har integrert skjermkort og at det akkurat klarte full hd under noen vilkår, stemmer dette?

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker, men det er det inntrykket jeg sitter med. GT210 klarer ihvertfall garantert 1080p, og det koster bare 188 kroner, så jeg ville nok kjøpt et slikt uansett. Er i prosessen med å fikse HTPC til far. Pentium 4 2.8 GHz, 2 GB DDR2-minne og GT210. Skal si i fra hvordan det går!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...