Gå til innhold

"Skadet" ryggen under trening, hvor forsiktig skal man egentlig være?


Anbefalte innlegg

Så holdt på med styrketreningen i dag, andre økten etter en 2 ukers pause pga jul og jobb. Jeg holdt på med Arnoldpress og følte at treningen hadde gått veldig bra så langt så jeg bestemte meg for å øke litt. Alle repetisjonene gikk bra, rolig og kontrollert, men så kom jeg til den siste. Det gikk langsomt og var utrolig tungt, men jeg presset meg gjennom den helt til topp, så kollapset høyre armen og jeg kjente muskelen i ryggen flyttet litt på seg, for å så sette seg på plass igjen i det jeg mistet vekten ned i gulvet. Det var ikke sånn kjempe vondt, mer veldig ubehagelig og føltes veldig sånn på kanten til å gå veldig galt. Skulderen føles helt ok nå, men jeg merker at den har fått seg et lite trøkk, muligens blitt strukket litt? Hvis jeg beveger litt for mye på den i enkelte vinkler får jeg også litt sånn "kiling" nedover armen og det gjør litt vondt.

 

Det jeg lurer på er vel egentlig hvor forsiktig jeg må være fremover, og hvor mye man egentlig kan presse seg i forbindelse med styrketrening? Man må jo kunne presse kroppen litt for å klare øke, men føler det er veldig skummelt når sånt skjer.. er ikke mye gode råd å få her kompiser mener at det bare er noe man rister av seg i løpet av en dags, men mamma er helt hypokonder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...