Postkassestativ Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Har kjøpt meg et bilprosjekt, så er det noen problemer jeg skulle hatt fikset før jeg tør å kjøre den hjem. Når motoren er varm, så synker turtallet sakte helt til den stopper, også bruker den mere strøm enn den klarer å lade, så batteriet er som regel tomt etter en liten kjøretur. Har målt at bilen lader 14,3 volt. Noen som har peiling på hva det kan være? Bilen er en 91 Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Sikkert nå feil med bakkesensoren. Mulig du kan ta den bort å justere bakkingen ved en skrue på spjeldet. Siden bilen ladder høvelig greit, så er nok batteriet ødelagt. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Nå er ikke de bilene kjent for å være rustfrie, så det kan være dårlig jording på det elektriske anlegget. Ta og bruk ene startkabelen fra minuspolen på batteriet, og koble andre enden bort på blokka, et løftefeste eller noe som er solid jern på motoren, og se om den stopper da.. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Bakkesensor? Det var nytt for meg, det med skruejusteringen på spjeldet har jeg tenkt på. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Usikker på om det er riktig navn, men på mine biler (ford) har jeg hatt bakkesensorer. En liten klump på luftinntaket som smyger luft inn til innsuget når spjeldet er lukket. Fungerer ikke den så kveler man motoren. Dog så aner jeg ikke om det er det på din bil. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Kan også kalles en tomgangsregulator eller tomgangsventil Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Hørtes mere korrekt ut Fikk det ikke helt til å stemme med bakkesensor.. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Har lest litt på forum å sett at det var flere med samme problem. Bilen hadde stått på verksted i 2 mnd før jeg kjøpte den, å de mente det var luftmengdemåleren, men da skulle jeg tro at den hadde gått mer ugjevnt ellers også Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Er det LFM så napper du ut kontakten og ser om den går på tomgang da. Nødprogram er fin ting. Jeg sikter mer mot filtre av diverse sorter. Du har ikke sagt noe om turtall den legger seg på når den er varm. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Med en gang jeg slipper gassen dabber den ned til ca 300-400 rpm og stopper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå