Gå til innhold

BK: Bargirl from up above :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende uttrykk som blir fint med etterbehandlingen og bevegelsesuskaprheten på rett plass. Personlig ville jeg klippet litt tettere i toppen og bak hodet da det er såpass med detaljer der at det "stjeler blikket", men samtidig er de med på å fortelle om sammenhengen og omgivelsene, så du må i såfall se om du finner en mellomting mellom helt tett på og for mye detaljer...

 

Et slikt klipp vil også flytte ansiktet hennes til noe som gir en mer dynamisk komposisjon også.

Lenke til kommentar

Enig med kommentarene over her, en mer dynamisk komposisjon ville løftet dette bilde. I de fleste tilfeller det kun er en person som motiv og motivet ikke ser mot kamera, så er det fornuftig å komponere slik at personen ser innover i bilde samtidig som man drar personen ut til motsatt side. Å få komponert inn hva personen ser mot kan også løfte bilde.

 

Jeg liker etterbehandlingen og det litt røffe uttrykket du har fått frem.

 

Som sagt, slik det fremstår nå så minner det litt for mye om et heldig snapshot av en uvitende bartender.

Lenke til kommentar

Spennende uttrykk som blir fint med etterbehandlingen og bevegelsesuskaprheten på rett plass. Personlig ville jeg klippet litt tettere i toppen og bak hodet da det er såpass med detaljer der at det "stjeler blikket", men samtidig er de med på å fortelle om sammenhengen og omgivelsene, så du må i såfall se om du finner en mellomting mellom helt tett på og for mye detaljer...Et slikt klipp vil også flytte ansiktet hennes til noe som gir en mer dynamisk komposisjon også.

 

Tusen takk for komentar. Ja, jeg vurderte flere forskjellige klippinger her men havnet opp med dette som jeg personlig liker. Jeg tenker da på gjentagende former som armbånd, bunn av beholder hun holder i hendene, øreringer og glassbunner som er i sterk kontrast til de skarpe linjer som hyllen gir, så det er vell en smaksak :)

Lenke til kommentar

Enig med kommentarene over her, en mer dynamisk komposisjon ville løftet dette bilde. I de fleste tilfeller det kun er en person som motiv og motivet ikke ser mot kamera, så er det fornuftig å komponere slik at personen ser innover i bilde samtidig som man drar personen ut til motsatt side. Å få komponert inn hva personen ser mot kan også løfte bilde.Jeg liker etterbehandlingen og det litt røffe uttrykket du har fått frem.Som sagt, slik det fremstår nå så minner det litt for mye om et heldig snapshot av en uvitende bartender.

 

Heldig snapshot av en uvitende bartender ? Tja, for det første var jeg å sonderte terenget dagen før og så for meg denne situasjonen. Kontaktet bartenderen dagen etter og forklarte hva jeg var på jakt etter som hun villig var med på. Hun skulle jobbe som vanlig mens jeg klatret opp på "taket" og fant den rette vinkel og situasjon og tok noen bilder. Vi var begge fornøyd. Så det er mange bilder som ser ut som men i virkeligheten har hvert en del jobb med. Men uansett takk for komentaren :)

Lenke til kommentar

Enig med kommentarene over her, en mer dynamisk komposisjon ville løftet dette bilde. I de fleste tilfeller det kun er en person som motiv og motivet ikke ser mot kamera, så er det fornuftig å komponere slik at personen ser innover i bilde samtidig som man drar personen ut til motsatt side. Å få komponert inn hva personen ser mot kan også løfte bilde.Jeg liker etterbehandlingen og det litt røffe uttrykket du har fått frem.Som sagt, slik det fremstår nå så minner det litt for mye om et heldig snapshot av en uvitende bartender.

 

Heldig snapshot av en uvitende bartender ? Tja, for det første var jeg å sonderte terenget dagen før og så for meg denne situasjonen. Kontaktet bartenderen dagen etter og forklarte hva jeg var på jakt etter som hun villig var med på. Hun skulle jobbe som vanlig mens jeg klatret opp på "taket" og fant den rette vinkel og situasjon og tok noen bilder. Vi var begge fornøyd. Så det er mange bilder som ser ut som men i virkeligheten har hvert en del jobb med. Men uansett takk for komentaren :)

 

Kommentaren min var ikke negativt ment, men jeg som betrakter har ingen forutsetning for å se hvilke forberedelser dere har gjort på forhånd. At dere begge liker bilde og har lagt arbeid ned i det er for så vidt irrelevant. Det som er relevant er hvis du ønsker å argumentere for de komposisjonsmessige valgene du her har tatt. Motsi meg gjerne, det er gjennom andres tanker og meninger vi lærer og bildekritikk blir interessant.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...