stiaas Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 NetCom tror de nye Nokia-telefonene vil gjøre innhugg i markedsandelenetil Android og iOS. Spår kraftig Windows Phone-vekst Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Det har nok NetCom rett i. Det er et glimrende OS for mobiltelefoner! Endret 6. januar 2012 av Moskus 1 Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Kan nok hende de klarer å selge flere telefoner med nytt OS ja, men er litt skremt fra å kjøpe telefoner fra noen som har vært så fartsblinde de siste årne, de har jo litt mulighet til å tune Windows phone også.. Er lenge siden Nokia 6110/7110, det var tider det Lenke til kommentar
Slai Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Er veldig lite skeptisk etter å ha sett hvordan Belle ble for ikke å snakke om Maemo5 og Meego Harmattan. WP8 blir vel første versjonen hvor Nokia selv har litt mer pull for endringer, noe jeg har stor tro på. Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Helt enig!, Tipper Nokia vil ta av snart med skikkelige windows-mobiler Kanskje en skal slå til å kjøpe billige Nokia-aksjer?? Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) NetCom har da alltid hatt trua på Nokia selv om Nokia har gåt til helvete. Det er da Nokia, NetCom har reklamert mest for de siste åra. Skal ikke forundre meg at Nokia betaler NetCom for og reklamere for de. Endret 6. januar 2012 av Leseren Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Jeg håper de har rett. Det hadde vært veldig trist om vi ender opp med Android som dominerende operativsystem på smarttelefoner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 salgsstatistikken for 2011 viser at 54 prosent av alle solgte smarttelefoner i Norge bruker Android som operativsystem. IOS utgjorde 40 prosent, mens 7 prosent av smarttelefonene benyttet Symbian. Android, IOS og symbian dekker tilsammen 101% av smarttelefon salget... Lenke til kommentar
Slai Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Kult, jeg har tydeligvis ikke en n9 da. Jeg var SÅ sikker :| . Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 salgsstatistikken for 2011 viser at 54 prosent av alle solgte smarttelefoner i Norge bruker Android som operativsystem. IOS utgjorde 40 prosent, mens 7 prosent av smarttelefonene benyttet Symbian. Android, IOS og symbian dekker tilsammen 101% av smarttelefon salget... Stusset litt over de tallene der jeg å. Har Adam fra Mythbuster regnet ut prosentene mon tro Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 salgsstatistikken for 2011 viser at 54 prosent av alle solgte smarttelefoner i Norge bruker Android som operativsystem. IOS utgjorde 40 prosent, mens 7 prosent av smarttelefonene benyttet Symbian. Android, IOS og symbian dekker tilsammen 101% av smarttelefon salget... Nja, en ganske vanlig feil når man runder opp eller ned tall i de statistiske resultatene. Kan skyldes litt for mange X,6 (rundes opp) og litt for få X,1 (som rundes ned). Ganske uproblematisk hvis målet er å få oversiktelige tall og de avrundede tallene ikke tas med i videre beregninger. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 La oss håpe det! WP er et flott OS, som fungerer like bra på en "dårlig" telefon som det gjør på en bra, og det er noe Android aldri har gjort. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 La oss håpe det! WP er et flott OS, som fungerer like bra på en "dårlig" telefon som det gjør på en bra, og det er noe Android aldri har gjort. Gjør det det? Systemkravene til telefonene er jo ganske høye med WP? AtW Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 La oss håpe det! WP er et flott OS, som fungerer like bra på en "dårlig" telefon som det gjør på en bra, og det er noe Android aldri har gjort. Gjør det det? Systemkravene til telefonene er jo ganske høye med WP? AtW Vel, ikke dårlig, men du kan få en relativt billig Windows Phone som fungerer knall. Å få en billig Android telefon medfører treghet og alskens skit. Mulig jeg skulle ordlagt meg bedre 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 hakker med sgs2 og nå og da, men antar det gjør det med wp og nå og da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) salgsstatistikken for 2011 viser at 54 prosent av alle solgte smarttelefoner i Norge bruker Android som operativsystem. IOS utgjorde 40 prosent, mens 7 prosent av smarttelefonene benyttet Symbian. Android, IOS og symbian dekker tilsammen 101% av smarttelefon salget... Nja, en ganske vanlig feil når man runder opp eller ned tall i de statistiske resultatene. Kan skyldes litt for mange X,6 (rundes opp) og litt for få X,1 (som rundes ned). Ganske uproblematisk hvis målet er å få oversiktelige tall og de avrundede tallene ikke tas med i videre beregninger. Jeg er utvikler, nesten riktig blir da like feil som svært galt. Tallene blir meningsløse for meg. Statistikere kan derimot sikkert fint leve med "trolig sånn passelig riktig". Endret 6. januar 2012 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) hakker med sgs2 og nå og da, men antar det gjør det med wp og nå og da? Hånda på hjertet: har ikke opplevd ett eneste lagg, ei heller funksjoner som stopper i Windows Phone. Ever. Endret 6. januar 2012 av TheMoonMan 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Jau, gleder meg til å prøve lumiaen min når jeg får den tilsendt fra amobil. jævla ventetid ... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Har aldri opplevd treghet med min Xperia arc som har dårligere specs enn galaxy 2. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 salgsstatistikken for 2011 viser at 54 prosent av alle solgte smarttelefoner i Norge bruker Android som operativsystem. IOS utgjorde 40 prosent, mens 7 prosent av smarttelefonene benyttet Symbian. Android, IOS og symbian dekker tilsammen 101% av smarttelefon salget... Nja, en ganske vanlig feil når man runder opp eller ned tall i de statistiske resultatene. Kan skyldes litt for mange X,6 (rundes opp) og litt for få X,1 (som rundes ned). Ganske uproblematisk hvis målet er å få oversiktelige tall og de avrundede tallene ikke tas med i videre beregninger. Jeg er utvikler, nesten riktig blir da like feil som svært galt. Tallene blir meningsløse for meg. Statistikere kan derimot sikkert fint leve med "trolig sånn passelig riktig". Jepp, er du utvikler blir dette veldig problematisk. Men sitter du i ledelsen i et stort selskap er det ikke så viktig å vite om en andel er på 55,6 eller 56 % i den månedlige rapporten. En seriøs statistiker vil ta med seg flere desimaler i sine beregninger. Men når disse er ferdiggjort og resultatene skal presenteres, er det vel så viktig at folk får med seg informasjonen som at de er pinlig nøyaktige. Mange desiamler kan forvirre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg