photomannen Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hei! Fikk Canon EOS 550D, og ble sykt gira på å ta bilde!! Likte det så godt at det hadde vært drit kult å lage meg et fotostudio, (som jeg kanskje kan tjene litt penger på etterhvert). Hvilke linser passer seg bra for innefotografering, viss jeg får meg skikkelige blitser også videre. Hvilke blitser er smarte å kjøpe, som ikke koster en formue heller! Er det annet utstyr som må kjøpes også videre? Hadde vært greit med en linse som er bra å ta bilder ute også med noen forslag? Kanskje litt grei zoom! Takker for svar!! MVH Photomannen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Hva er det du savner med objektivet du har i dag, da? Noe videre enn 18mm? Noe trangere enn 55mm? Noe som kan fokusere tettere på? Noe med mulighet for mindre dybdeskarphet? Blits: 430 EXII. Kikk også gjerne i de sikkert hundre trådene om emnet. Endret 5. januar 2012 av Trondster Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Heihei! Hei tilbake Hvor flink har du blitt med kameraet ?, skal man ha gode objektiver kreves det litt kunnskap for å utnytte de fullt ut. Et relativt greit studio-oppsett med 2 lamper, stativer, reflektorer, utløsere og bakgrunn kommer fort over 10/12 tusen. Canon 50mm f/1.8 er et greit begynnerobjektiv for å leke seg litt med dybdeskarphet og til innendørs bilder, rimelig er det også, men du får ikke noe zoom siden dette objektivet har en fast brennvidde. Et greit tele-objektiv med et relativ godt zoom-område er Canon 55-250 IS, dette objektivet gir deg mye for lite penger, skal du ha et bedre tele-zoomobjektiv som fungerer veldig godt til portretter er Canon 70-200 f/4 det rimeligste du kommer over. Endret 5. januar 2012 av Nautica Lenke til kommentar
to88he Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Billigblits med automatikk til canon: YN-468 Koster rundt 60-70 dollar på ebay. Review: her Endret 8. januar 2012 av to88he Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Dersom du ønsker å få med deg mest mulig at det naturlige lyset innendørs så må du se etter et objektiv med stor blenderåpning (lite f-tall). Og da må man typisk over på fastoptikk - objektiver uten variabel brennvidde, altså zoom. Finn ut hvilken brennvidde du kan trives mest med innendørs ved å bruke 18-55mm-objektivet ditt. Se deretter etter et fatobjektiv med omtrent den brennvidden og stor blenderåpning (f/2 eller mindre tall). I tillegg kjøper du Canon Speedlite 430EX II Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Som Nautica så fint skriver. Kjøp deg en 50mm. Enten 1,8 eller 1,4 hvis du har råd. Så kjøper du deg en av de litt store zoomene etter hva du har penger til. F.eks. 55-250IS eller kanskje 18-135 (som jeg personlig var veldig fornøyd med). Da slipper du å drasse på 18-55 også. Når det gjelder blitz og hvis den skal være original så kjøp 430EXII! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå