wasco Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Vet ikke om dette er rette forum for dette spørsmålet, men prøver Jeg var i dag ute og tok en del bilder med mitt nye/brukte Canon 40D Som vanlig tok jeg bildene i RAW format. Men da jeg lastet bildene inn på PCen fikk jeg dem ikke opp i PS. Når jeg prøver å åpne bildet i PS, får jeg følgende beskjed; Could not complete your request because it is not the rigth kind of document. Når jeg ser på file properties ser jeg at de bildene jeg har tatt i dag har en Bit Depth på 8, mens alle de RAW format bildene jeg tok med mitt forrige kamera Cannon 400D har Bith Depth på 16. Hva har skjedd her? Det jeg også må tilføye er at jeg tidligere hadde en PC med CS5, mens jeg nå jobber med CS3. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg er ikke sikker på hvilke kameraer CS3 har support for, men mener 40D ikke burde være noe problem, last eventuelt ned siste versjon av ACR (som kan brukes med CS3) fra Adobe. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 HAn som hadde kamera før meg brukte bare CS3, så det skulle ikke være noe problem Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Her er det nok innstillinger i ACR - Raw-converteren. Kan du se om du kan endre i fargerom/bitdybde i det du har åpnet bildet i ACR? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 8bit skal ikke være noe problem, man kan gjerne velge på kamera 8/12/16bit, PS skal klare å åpne alle. Har du lastet ned siste oppdatering til ACR (Adobe Camera Raw)? Lenke til kommentar
wasco Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Takk for tipsene, jeg skal prøve dette Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Kameraet som sådan har ikke 16bit Rawfiler - dette er snakk om ACR Raw-konverterer til en RGB-fil med 8 eller 16bit fargedybde - og det velges i Raw-konverteren. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 HAn som hadde kamera før meg brukte bare CS3, så det skulle ikke være noe problem CS3 støttet først 40D i ACR 4.2 - oppdater CS3 til nyeste versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå