Taare Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 ble veldig glad til jeg så at det skal gis ut på konsollene også, strategi på konsoll har aldri fungert. Nervøs for hva de kommer til å gjøre med mitt barndoms uberspill. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Folkens. Nå får dere slutte med pessimismen. Slutt å være så jævlig vrange. Det finnes foldevis av multiplattformspill som er minst like bra å spille på PC som på konsollene. ... Og det er Firaxis vi snakker om her. Kanskje noen av dere skrullinger ikke vet det, men Firaxis står bak Civilization serien. Er det noe de er kjent for, så er det å fokusere hardt på PC, og de VET hva de gjør. Personlig kan jeg ikke føle meg pessimistisk nå. Fram til i går var jeg sikker på at det aldri ville komme et nytt, offisielt X-Com spill. Da kan jeg rett og slett ikke sitte og sutre over "buhu, spillet kommer på xbox også". Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 WOOOOOOHOOOOO!!!! X-COM UFO Defense aka. Enemy Unknown her i Europa er et av TIDENES beste spill. Jeg trodde vitterlig X-COM igjen ville avgå med døden med dette skytespillet, så dette er FANTASTISK nytt! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Tilbud på Steam for originalen nå i helgen: http://store.steampowered.com/sub/964/ 1 Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 WOOOOOOHOOOOO!!!! X-COM UFO Defense aka. Enemy Unknown her i Europa er et av TIDENES beste spill. Jeg trodde vitterlig X-COM igjen ville avgå med døden med dette skytespillet, så dette er FANTASTISK nytt! Agree. Har ventet alt for lenge på dette Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Det er verdt å minne om at dette slett ikke er første gang X-COM beveger seg bort fra turbasert taktisk strategi. X-Com: Interceptor bød på dogfighting og X-Com: Apocalypse på sanntidsstrategi. Med forbehold om at jeg ikke har prøvd det nye X-Com virker det litt tendensiøst å si at det ikke er et 'ekte' comeback. Hva er det du snakker om? Spillet fra 2K Marin? Det har jo ikke noe å gjøre med spillet det er snakk om i denne artikkelen, som både er et ekte comeback og er turbasert "taktisk strategi" (hva i all verden skal det bety? Blir litt som å si "tørr fuktighet" eller "rund firkant"). Forøvrig har jeg lenge ment at bare to spillstudioer egner seg til å lage en AAA-versjon av X-Com i dag: Firaxis og Stardock. Man kan vel si at jeg er ganske fornøyd nå. Endret 6. januar 2012 av TiLT42 Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Kanskje derfor Firaxis er litt sen med å få utgitt en skikkelig utvidelsespakke til Civ5. Spillet skriker etter noe som kan gi mer valg og dybde til diplomatidelen av spillet. AI'en i spillet trenger forøvrig fortsatt en god del arbeid. Firaxis er ikke en veldig stor utvikler i antall ansatte, personlig skulle jeg ønske de for tiden kun konsentrerte seg om Civ5. Endret 6. januar 2012 av Snerk Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Hva er det du snakker om? Spillet fra 2K Marin? Det har jo ikke noe å gjøre med spillet det er snakk om i denne artikkelen, som både er et ekte comeback og er turbasert "taktisk strategi" (hva i all verden skal det bety? Blir litt som å si "tørr fuktighet" eller "rund firkant").Forøvrig har jeg lenge ment at bare to spillstudioer egner seg til å lage en AAA-versjon av X-Com i dag: Firaxis og Stardock. Man kan vel si at jeg er ganske fornøyd nå. Sikter til det andre X-COM-spillet under utvikling ja, som det siktes til i overskriften til denne artikkelen. Lenke til kommentar
MrMamen Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Spillet het vel originalt "UFO: Enemy Unknown" ettersom det var utviklet i Europa, men fikk navnet "X-COM: UFO Defence" i USA. Så "X-COM: Enemy Unknown" blir en fin ny tittel og forhåpentligvis et flott spill. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Det bør jo ikke glemmes at Enemy Unknown ble utgitt på PlayStation også, og fungerte helt strålende der Lenke til kommentar
Licht Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Det er verdt å minne om at dette slett ikke er første gang X-COM beveger seg bort fra turbasert taktisk strategi. X-Com: Interceptor bød på dogfighting og X-Com: Apocalypse på sanntidsstrategi. Med forbehold om at jeg ikke har prøvd det nye X-Com virker det litt tendensiøst å si at det ikke er et 'ekte' comeback. Men så var ikkje akkurat Interceptor eller Enforcer gode spel, heller - og Apocalypse let deg velje mellom sanntid og turbasert. X-Com-namnet vært ikkje ivareteke særleg godt etter at Gollop-brørne slutta å vere involverte, og det er ein lett synleg korrelasjon mellom det, lågare kvalitet, og dreiing vekk i frå det som gjorde X-Com interessant og populært. Framstår då heilt kurant å omtale dette som eit "ekte comeback" kontra 2K Marins XCOM, som det er meir nærliggjande å kalle Enforcer 2. Endret 6. januar 2012 av Zealuu Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Tror ikke vi skal belemre 2K Marins XCOM med navnet Enforcer, da Enforcer var et rent skytespill med minimal mulighet for taktikk. 2K Marins XCOM har flere strategiske deler, forskning/utvikling osv. Lenke til kommentar
BorgCube Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Beste nyheten på leeeenge! \o/ Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Mener å huske det var en del bugs å ta tak i. Ja, isj. Den der akse-bugen var alldeles horribel. Det var den som holdt meg fra å fullføre spillet. Fikk ikke til å virke helt når det var dags for å angripe hjemverdenen til disse aliensene. Men det blir spennende om noe av magien blir bevart i den nye versjonen. Og så skal jeg, selv om jeg egentlig ikke har tid til å spille, støtte Xenonauts. Det hørtes ut som en fin sak å støtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå