Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Kan ikke spille spill på Pc'n lenger

Anbefalte innlegg

Hei :)

For et par måneder siden funket ikke internett på pc'n min lenger.

Jeg tok den til reperasjon hos Elkjøp, og etter et par uker fikk jeg den tilbake.

Det de sa var at de hadde bytta et par deler inni pc'n min.

Da jeg skrudde den på virka internettet helt greit, men da jeg skulle spille oppstod det et par problemer. Før pc'n var på reperasjon kunne jeg spille F.eks: Minecraft i "Fancy" og "render distance" på "Far" (Det beste som går ann) lagget det ingenting.

Men da jeg fikk pc'n tilbake og spilte på den kunne jeg så vidt spille på Fast og render "render distance" på normal. Du skjønner i det jeg bevegde pc musa, ikke før 2 sec etterpå skjedde det noe på skjermen som gjorde det umulig å spille!

Andre spill har også problemer.

F.eks: Call of duty: world at war spilte i full oppløsning uten noe lagg, nå kan jeg ikke spille på den dårligste oppløsningen.

Pc'n burde ikke ha noe problemer med å kjøre disse spillene fordi den har 6GB i ram, Nvidia grafikk kort og AMD prossesor.

Har lastet ned Cpu-z og sett på grafikk-kortene, har ikke så mye peiling men fant to "grafikk kort" Nvidia GetForce 9200 og Nvidia GetForce GT 320.

Den sto deafult på Nvidia GetForce GT 320 så jeg prøvde å bytte "grafikk kort" til nvidia GetForce 9200, uten hell.

Her er 2 screencaps av spesifikasjonene dems i cpu-z (trykk på bildene for å få dem større):

post-212821-0-33368300-1325782177_thumb.png

post-212821-0-11486100-1325782191_thumb.png

Vet ikke helt hvordan man finner pc specs på windows 7 men hvis dere trenger det er det bare å spør og gjerne si ifra hvordan man får tak i det :)

Håper noen kan hjelpe meg :)

Endret av CoDFTW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om de har byttet feil eller om det alltid har vært slik, men hvis du bruker de to kortene der i SLI så tviler jeg sterkt på at de er kompatible med hverandre. Prøv å koble ut 9200 kortet fra datamaskinen og bare start med det andre skjermkortet installert. Sjekk også om du kanskje har to forskjellige skjermdrivere installert på datamaskinen.

Endret av venture
Lenke til kommentar

Vet ikke om de har byttet feil eller om det alltid har vært slik, men hvis du bruker de to kortene der i SLI så tviler jeg sterkt på at de er kompatible med hverandre. Prøv å koble ut 9200 kortet fra datamaskinen og bare start med det andre skjermkortet installert. Sjekk også om du kanskje har to forskjellige skjermdrivere installert på datamaskinen.

For å bytte skjermkort må jeg åpne pc'n ikke sant?

Jeg er bare 13 år gammel :)

Så jeg vet ikke hvordan man tar ut skjermkort.

Sjekka på nettsiden til Nvidia om de der driverne, jeg har en driver installert og den er til NVIDIA GeForce GT 320.

NVIDIA GetForce 9200 hadde ikke noen driver.

Screencap:

post-212821-0-02487500-1325788007_thumb.png

Lenke til kommentar

Da passer driveren med det ene kortet, hvorfor du har det andre kortet i datamaskin vet jeg ikke. Tror det lureste du kan gjøre er å ringe de folka som fikset din data.

Hmmmm....

Nå fant jeg ut noe rart med grafikk-kortet mitt.

På siden av pc'n min står det:

"NVIVDIA GetForce GT 320 1024MB"

Det står ingenting om Nvidia GetForce 9200.

Men det som forundrer meg enda mer er at på mitt første innlegg to jeg to screencaps.

Vel, se på Nvidia GetForce 9200's "Memory size" i nedre høyre hjørne, "1024MB".

GT 320: "256MB" Ehm... litt forvirra :p

Har også installert driver til GetForce 9200 og prøvde og bytte på instillinger, ingenting hjalp.

Lenke til kommentar

Avinstaller alle skjermdrivere som er lagt inn, gå til pcens produsentsider, f.eks. asus.com eller msi.com eller hvem det en er som har laget den.

Last ned de spesifikke driverne som de har på sine hjemmesider til din maskin. Din pc er satt opp med 2 skjermkort som skal kjøre i en hybrid-SLI løsning som skal gi ok grafikk. Disse driverne produsentene har er spesialskrevne for at dette skal virke optimalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Avinstaller alle skjermdrivere som er lagt inn, gå til pcens produsentsider, f.eks. asus.com eller msi.com eller hvem det en er som har laget den.

Last ned de spesifikke driverne som de har på sine hjemmesider til din maskin. Din pc er satt opp med 2 skjermkort som skal kjøre i en hybrid-SLI løsning som skal gi ok grafikk. Disse driverne produsentene har er spesialskrevne for at dette skal virke optimalt.

Har en Packard bell imedia A6574 NCD. Når jeg går på Packardbell.no og går på

produkter ->stasjonær pc ->imedia ->modeller kommer bare imedia I9338 NC opp.

Hva skal jeg gjøre nå da?

Lenke til kommentar

Det er nok ikke 2 skjermkort i pc'en. Det er et onboard på hovedkortet (innebygget, kan ikke fjernes) Nvidia GeForce 9200 er innebygget, og GeForce GT 320 er et pci ekspress kort som er satt i ekstra.

du kan jo for ordens skyld dobbeltsjekke dette bak på pc'en. Det vil være skjermutgang fra hovedkortet, samme stedet som du kobler til mus / tastatur / usb og nettverkskabel

og det vil være skjermutgang lenger nede på pc'en i de "ekstrasporene" , så det er på skjermkortet.

Forøvrig kan det jo virke som de har satt i et veldig veldig billig skjermkort bare for å få bilde ? GeForce GT 320 256mb er jo ca dugende til notepad med 30 FPS ;)

Hva stod det i maskinen fra før av ?

Lenke til kommentar

Det er nok ikke 2 skjermkort i pc'en. Det er et onboard på hovedkortet (innebygget, kan ikke fjernes) Nvidia GeForce 9200 er innebygget, og GeForce GT 320 er et pci ekspress kort som er satt i ekstra.

du kan jo for ordens skyld dobbeltsjekke dette bak på pc'en. Det vil være skjermutgang fra hovedkortet, samme stedet som du kobler til mus / tastatur / usb og nettverkskabel

og det vil være skjermutgang lenger nede på pc'en i de "ekstrasporene" , så det er på skjermkortet.

Forøvrig kan det jo virke som de har satt i et veldig veldig billig skjermkort bare for å få bilde ? GeForce GT 320 256mb er jo ca dugende til notepad med 30 FPS ;)

Hva stod det i maskinen fra før av ?

Yes! :D

Nå funket det. Tusen takk!! :)

Takk for alle svar! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...