informasjon Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg har en eldre Compac LTE 5250 bærbar som jeg gjerne skulle satt et modem i for å bruke den til å lese e-post på en analog telefonlinje. Den har en Pentium1 120 Mhz, så jeg har forstått at jeg ikke bare kan sette inn et PCMCIA-kort og tro at det går strålende... Er det noen som vet hva slags brukt modem jeg skal søke etter, som vil virke i treskeverket? Er det også noen som vet hvilket OS som er best for den? Har win 95, 98 og 2000 tilgjengelig. Takknemlig for svar Kristian Lenke til kommentar
oya Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 i vært fall win 95... tror neppe du får kjørt 98 for bra på den. Lenke til kommentar
skamor Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Så lenge du har en PCMCIA-slot, kan jeg ikke se noen grunn til at et PCMCIA-modem ikke skulle virke. Når det gjelder OS, kommer det vel kanskje litt an på hvor mye RAM osv. den har, men Win98 burde fungere fint! Gjerne Second Edition, hvis du har... Vet ikke om Linux er noe for deg, men en eldre distribusjon av Red Hat el.l. burde også gå bra. Lykke til! Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg har en eldre Compac LTE 5250 bærbar som jeg gjerne skulle satt et modem i for å bruke den til å lese e-post på en analog telefonlinje. Den har en Pentium1 120 Mhz, så jeg har forstått at jeg ikke bare kan sette inn et PCMCIA-kort og tro at det går strålende... Er det noen som vet hva slags brukt modem jeg skal søke etter, som vil virke i treskeverket? Er det også noen som vet hvilket OS som er best for den? Har win 95, 98 og 2000 tilgjengelig. Takknemlig for svar Kristian Med andre ord så er du på utkikk etter et helt vanlig analogt modem. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=3&s=pl selger et eksternt modem for den nette sum av kr. 227,- Alt du trenger er en seriell ut/inngang. Regner med at det ikke er så gode priser på analogt teleutstyr i disse digitale tider men det kan jo hende at du kan finne noe rimeligere på qxl el. lign. Når det gjelder valg av OS på en svak maskin så er ikke gode gamle Win 95 så dårlig i grunn, bruker veldig liten plass og resursser. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg kjørte Win98SE på mine LTE5100 og 5280 med 40MB RAM, det gikk fint. Maskinen støtter bare 16-bits PCMCIA (ikke CardBus?), vet ikke hvor lett det er å få tak i slike modemer for tiden. Godt gammeldags eksternt seriellport modem bør funke. Lenke til kommentar
informasjon Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Mmm takk, begge. jeg var nemlig innom KomputerCity i Sandvika, og de var skråsikre på at maskinen ikke ville klare å håndtere et nytt PCMCIA-modem... Kristian Lenke til kommentar
informasjon Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Flottings, norrick. Hvis det funker, er jo det en rimelig løsning :smile: Kristian Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Selv ville jeg gått for Win95. Det krever enda en del mindre enn Win98 og 120Mhz er ikke i det meste laget akkurat. Men så mangler jo Win95 GANSKE mange funksjoner da. Du får teste. Prøve Win98 og hvis det ikke går helt glatt akkurat får du skaffe deg Win95. De koster sikkert ikke mange hundrelappene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå