Hei8787 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hei! Jeg vurderer å kjøpe den minste Time Capsule til Mac på 2TB. Men lurer på om jeg har forstått alt riktig? - Det er en router som kan brukes til time machine/ekstern hdd? - Jeg kan koble en ekstern hardisk til Time Capsule og få tilgang til de filene via nettverket? - Jeg kan koble den til min nåværende router å bruke den til Time Machine/ ekstern hdd? Regner med at jeg har forstått det rett, men greit å få det bekrefta før et kjøp. Den skal kobles til min nåværende router (må jeg koblet ethernet kabel via LAN da?) og brukes til time machin/ekstern hardisk over nettverket. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Vi har en TC som eneste router hjemme, koblet direkte på fiberboksen, men kan jo likevel svare. - Ja, det er en router som har innebygd harddisk, som kan brukes til å ta backup over Time Machine. Du får også opp disken i Finder som en nettverksdisk og kan lagre og dele filer der, så ja, den fungerer som en ekstern harddisk over nettverket. Har ikke brukt dette selv, men det ligger inne. - Jepp. Du kan også ta backup av den interne TC-disken til en ekstern disk. - Ja. Regner med at du må slå av DHCP på den, og passe på at Macen kobler til TC-en og ikke den vanlige routeren, men det skal gå fint. Lett å konfigurere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå