Tor Eskil Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 hei, er 17 år og går på vg2 elektro(el. energi) tenker å gå ut som lærling fra våren som energi montør, men har noen spørsmål hvis jeg går ferdig lærling-løpet og får fagbrev, kan jeg da gå videre skole(som for eksempel teknisk fagskole) uten generell studiekompetanse? Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) ja du kommer inn å får plass, men du må regne med å ta de fagene du mangler/trenger i løpet av tiden på fagskolen. Endret 5. januar 2012 av venture Lenke til kommentar
Tor Eskil Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 ja du kommer inn å får plass, men du må regne med å ta de fagene du mangler/trenger i løpet av tiden på fagskolen. ok, så det finnes ingen krav om generell studiekompetanse? finnes det en side hvor det ligger en oversikt over hva du kan gå, krav osv ? Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Sjekk ut utdanning.no og fagskolen i Oslo her tror jeg du finner en del informasjon. De fleste stiller vel bare krav om fagbrev/svennebrev. Jeg vil anbefale å ringe den skolen du ønsker å gå. Da kan du snakke med de selv å høre hva de har å si. Endret 5. januar 2012 av venture Lenke til kommentar
Tor Eskil Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Sjekk ut utdanning.no og fagskolen i Oslo her tror jeg du finner en del informasjon. De fleste stiller vel bare krav om fagbrev/svennebrev. Jeg vil anbefale å ringe den skolen du ønsker å gå. Da kan du snakke med de selv å høre hva de har å si. ok, takk for gode svar ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå