Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trøbbel med bilen! Abs og batteri

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har det seg sånn at ABS bremse lyset pluttselig begynner å lyse, og litt etter så begynner lyset å slukne helt, sånn at jeg ikke ser hvor fort jeg kjører! altså på dashb, frontlysene begynner også å blinke noe veldig!

Mens alt av lys er av så lyser ((ABS)) og den andre SB(S)? lyset

Har hatt problemer med Flatt batteri og kjøpte nytt igår! Jeg har kjørt i 1time før jeg oppdager at abs pluttselig kommer på! jeg skynder meg hjem og slår av motoren, også får jeg ikke startet den igjen!

Hva er greia? Hva kan jeg gjøre?

Plis hjelp

Endret av patricia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror faktisk at du har en dynamo som har sluttet å produsere strøm. derfor kommer alle lys på og slikt før det blir svart. så når du har fått nytt batteri så er det fulladet, men går tomt siden dynamoen din ikke lader batteriet.

ergo gnske sikker på at du må ha ny dynamo.

Lenke til kommentar

tror faktisk at du har en dynamo som har sluttet å produsere strøm. derfor kommer alle lys på og slikt før det blir svart. så når du har fått nytt batteri så er det fulladet, men går tomt siden dynamoen din ikke lader batteriet.

ergo gnske sikker på at du må ha ny dynamo.

Takk :) vet du hvor jeg eventuellt kan få tak i det? og hvor mye det vil koste?

Lenke til kommentar

jeg ville sjekket om batteriet lader når bilen går. Dersom det ikke gjør det er det mest sannsynlig noe med dynamoen (ødelagt dynamo, dårlige børster, slakk reim eller lignende). Men vist den lader, ville jeg sjekket jordingen til bilen og motoren.

Begge ting er uansett lett å sjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...