Hawkis Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hey Lurte litt på om jeg skulle kjøpe meg et Astro A40 Headset Det koster ca. 1500,-kr. Frakt er fikset men hvis de skal sende det fra England til Norge, hva blir da tollen? -Håkon Lenke til kommentar
rubiTT Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 25% + avgift for fortolling, betalte nettopp 297kr for å hente ut noen solbriller jeg kjøpte på ebay for 1000kr. Spør heller selger om det er mulig å sende som gave, eller til verdi under 200kr, så slipper du toll Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Kjøpte det fra England, men husker dessverre ikke hvor mye ekstra det ble, og finner nok ikke lappen. Ville bare si at det er verdt prisen uansett :-) Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Som sagt, 25 % mva + fortollingsgebyr. I dette tilfellet blir det 375 + ca 200 = ca 575 kr. Fortollingsgebyret er ca 100 på varer mellom 200-1000 kr, over 1000 kr er gebyret 200 kr. Elektronikk er tollfritt så det er bare gebyret og momsen som må betales, men det er mer enn nok. Jeg vet ikke hvor du har handla fra, men det burde være mulig å få refundert engelsk mva på 17,5 % hvis du har betalt den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå