*F* Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Vel, når jeg var mindre fikk jeg engang et video-kamera til jul, et JVC GR-DVL155EG. Og har siden den gang tatt opp litt filmer og slikt på MiniDV kasetter, dette er selvsagt ei stund siden da kameraet er noe utdatert. Uansett, tengte at jeg kanskje kunne kunne ta en backup av disse 12-13 kasettene jeg har innhold på. Så hvordan kan jeg gjøre det? Vil ha best mulig kvalitet uten at hver enkelt film tar 100GB, vil også at filen som kommer ut ikke skal være avhengig av et spessifikt program for å jobbe videre med/se (f.eks .wmm slik at man MÅ bruke Windows Moviemaker). I utgangspungtet har jeg ikke tengt å redigere noe, men det kan jo selvsagt bli aktuelt i fremtiden. Så, hva gjør jeg? (Har fremdeles kameraet og det fungerer nok så kan bruke det som kilde til PC) Lenke til kommentar
avo Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Firewire inn på PC, rett til rå DV fil i AVI format. Er det som ligger på tapen. Bitraten på DV er 25Mbps, og om ikke jeg husker helt feil blir det drøyt 11 GB pr tape. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Eller ca. 13GB pr. time... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Det er en størrelse jeg kan leve med. Hva slags programvare trenger jeg for å lage rå DV avi? Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Windows Movie Maker kan capture i DV-AVI-format. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 WinDV er gratis, kompakt og samtidig fleksibel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå