D02 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hei! Har startet med Actionscript på skolen nå og Jeg da et spørsmål. Vil Actionscript død ut? Jeg leste for en stund siden at Flash plug-inen blir lagt ned(?) og derfor lurer jeg på om det vil død ut eller fortsatt brukes til andre ting. Vil ha en liten oppklaring med tanke på at vi nå skal lære det og hvis det ikke kommer til å bli brukt så er det liten vits i å lære?(kunne lært noe annet) Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Du kan jo ta å google Flash vs HTML5. Finnes delte meninger der. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 De som sier at HTML+JavaScript kan ertsatte Flash tror jeg ikke har spesielt mye erfaring med Flash. Flash vokste veldig på grunn av at det lenge har vært eneste realistiske alternativet til å streame video med. Tror ikke det forsvinner helt med det første (med det kommer til å forsvinne fra mobiltelefoner) Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Uansett tror jeg ikke du taper på å lære deg ActionScript... ActionScript er jo også en dialekt av ECMAScript, så du bygger vel bare JavaScript-kompetansen din på det... Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Tror ikke det forsvinner helt med det første (med det kommer til å forsvinne fra mobiltelefoner) Tipper denne forfatteren ikke er heeelt enig med deg http://www.amazon.com/Professional-Flash-Mobile-Development-Applications/dp/0470620072/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1326906391&sr=1-1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Tror ikke det forsvinner helt med det første (med det kommer til å forsvinne fra mobiltelefoner) Tipper denne forfatteren ikke er heeelt enig med deg http://www.amazon.com/Professional-Flash-Mobile-Development-Applications/dp/0470620072/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1326906391&sr=1-1 Ikke kjøp den boka der! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå