Gå til innhold

Montere ASUS P8H61-M PRO

magneman

Anbefalte innlegg

Nr. 1 Dette er firewire, jeg er usikker på hvor den skal kobles.

Hva gjør den?

Nr. 3 Dette tror jeg er en USB kabel som du kan koble inn i en av USB plassene.

Det ser ut til at den passer ja, hva gjør den?

Nr. 4 Du skal bruke den som heter HD-Audio og du kobler den inn i Audio-kontakten på HK. De er som regel plassert over skjermkortet til venstre et sted.

Hva med resten av kabelen, de småkablene som sitter til den? Skal de ikke kobles til noe?

Ellers håper jeg at Nr. 2, Nr. 4 og Nr. 5 ble koblet til riktig, de sitter, men jeg er usikker på om de er rett vei, får vel satse på det (er en liten nedoverpil som viser vei men jeg vet ikke hva den tar utgangspunkt i...).

Ellers:

1: Er det jeg har gjort så lengt rett?

2: Hvordan er det med den 8-pinstrømkabelen jeg måtte splitte? Har det noe å si hvilken jeg putter ned i ATX12V?

3: Merker at det er ingen kabler som går til CHA_FAN1 og CHA_FAN2, er det noe jeg har gjort galt eller?

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nr. 3 Dette tror jeg er en USB kabel som du kan koble inn i en av USB plassene.

Det ser ut til at den passer ja, hva gjør den?

Den gir deg muligheten til å bruke USB produkter når du kobler de inn i fronten på din PC.

Nr. 4 Du skal bruke den som heter HD-Audio og du kobler den inn i Audio-kontakten på HK. De er som regel plassert over skjermkortet til venstre et sted.

Hva med resten av kabelen, de småkablene som sitter til den? Skal de ikke kobles til noe?

De lar du bare være!

Ellers håper jeg at Nr. 2, Nr. 4 og Nr. 5 ble koblet til riktig, de sitter, men jeg er usikker på om de er rett vei, får vel satse på det (er en liten nedoverpil som viser vei men jeg vet ikke hva den tar utgangspunkt i...).

Sjekk ut bilde jeg postet!

Ellers:

1: Er det jeg har gjort så lengt rett?

2: Hvordan er det med den 8-pinstrømkabelen jeg måtte splitte? Har det noe å si hvilken jeg putter ned i ATX12V?

3: Merker at det er ingen kabler som går til CHA_FAN1 og CHA_FAN2, er det noe jeg har gjort galt eller?

1. Det virker som om dette går bra

2. Nei det er samme hvem av de du velger å bruke.

3. Dette er bare for strømledning til vifter. Så nei, ikke noe er gjort galt der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei igjen. Vil bare si tusen takk for alle postene, spesielt fra deg venture, setter pris på det!

Når du skriver at det bare er strømledning til vifter, mener du da ekstravifter?

Er ferdig med å sette inn kablene, med unntak av den for PCIe. Skal sette inn RAM og skjermkort nå så får vi se i morgen tidlig om dette funker...

Lenke til kommentar

Hei igjen. Vil bare si tusen takk for alle postene, spesielt fra deg venture, setter pris på det!

Når du skriver at det bare er strømledning til vifter, mener du da ekstravifter?

Er ferdig med å sette inn kablene, med unntak av den for PCIe. Skal sette inn RAM og skjermkort nå så får vi se i morgen tidlig om dette funker...

Ja, jeg mener ekstra vifter eller vifter som er i kabinettet. Kjempe bra at du er ferdig og fikk det til ;D Håper du blir fornøyd med din nye datamaskin!

Endret av venture
Lenke til kommentar

Takk. :)

Men oi:

Ja, jeg mener ekstra vifter eller vifter som er i kabinettet.

Stusser litt over det der, viftene i kabinettet (standardviftene) må jo funke?

Måtte forresten flytte SATA-kablene til SATA3G_3 og SATA3G_4, regner med at dette ikke har noe å si? Det er vel forresten 3G og ikke 6G jeg skal ha dem i?

Lenke til kommentar

Takk. :)

Men oi:

Ja, jeg mener ekstra vifter eller vifter som er i kabinettet.

Stusser litt over det der, viftene i kabinettet (standardviftene) må jo funke?

Måtte forresten flytte SATA-kablene til SATA3G_3 og SATA3G_4, regner med at dette ikke har noe å si? Det er vel forresten 3G og ikke 6G jeg skal ha dem i?

Det spørs om det du skal koble til er SATA2 eller SATA3, hvis du har SATA3 harddisk skal den kobles i 6Gb. Er det SATA2 skal den kobles i 3Gb. Hvis du har vifter i kabinettet som ikke er koblet til hovedkortet eller direkte til PSU så fester du enden på strømkablene til disse viftene i de koblingspunktene som heter CHA_FAN1(2,3,4) etc.

Endret av venture
Lenke til kommentar

Ok, det ser ut som det ikke funker helt. Den startet i det minste, men jeg får ikke opp noe bilde på skjermen (Samsung Syncmaster T220). Jeg startet opp PC-en, lysene går, så blir det en kjapp "BIIP"-lyd etterfulgt av - ingenting.

Hva kan jeg gjøre? Skjermkortet skal være riktig montert.

Lenke til kommentar

Ok, det ser ut som det ikke funker helt. Den startet i det minste, men jeg får ikke opp noe bilde på skjermen (Samsung Syncmaster T220). Jeg startet opp PC-en, lysene går, så blir det en kjapp "BIIP"-lyd etterfulgt av - ingenting.

Hva kan jeg gjøre? Skjermkortet skal være riktig montert.

har du montert skjermkortet i den øverste PCIe Porten? Sjekk at du har koblet riktig strømkabel til kortet også.

Kan du ta et bilde av hele hovedkortet slik det er nå med alt koblet til? kanskje du kan vise meg hvordan det ser ut?

Lenke til kommentar

Det trengs ikke likevel, etter en stund fant jeg ut at de første forsøkene på starte maskinen var mislykket på grunn av at jeg hadde koblet inn DVI-kabelen fra skjermen inn i en DVI-inngang som ikke tilhørte skjermkortet, men hovedkortet. Ganske dum feil ettersom alt det andre ble gjort rett på første forsøk.:p

Heldigvis var feilen så enkel. Ting funker perfekt nå. :D

Endret av magneman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...